محورهای تبلیغ مؤثر/ رسالت اصلی حوزه تبلیغ تقوا در جامعه است
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زمانی، معاون بین الملل حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که در تبلیغ باید از ظرفیت های ایجاد شده در ماه رمضان در تمام طول سال استفاده کرد، اظهار داشت: موضوع تبلیغ باید در زمینه توجه به یاد و ذکر دائم خداوند در زندگی باشد و باید سعی شود که مردم از یاد خدا فاصله نگیرند.
وی با اشاره به آیه « الا بذکر الله تطمئن القلوب» توجه به دعا در جامعه را موجب کاهش گناه و فساد دانست و افزود: دعا و ذکر می تواند بسیاری از افسردگی ها، اضطراب ها و ضعف اعصاب هایی که امروزه منشأ بسیاری از اختلافات در جامعه است را درمان کند.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی خاطرنشان کرد: افزون بر متن عربی ادعیه که مورد تأکید است و آثار زیادی دارد توجه به ترجمه و تفسیر ادعیه می تواند برای انسان بسیار مفید باشد زیرا ادعیه گنجینه ای از معارف الهی هستند که از زبان معصومین(ع) بیان شده است و می تواند برای شناخت سبک زندگی اسلامی به ما کمک کند.
وی با بیان این که کاهش آمار جنایات در ماه رمضان نشانگر تأثیر مثبت تقوا در جامعه است، گفت: اگر مبلغان بتوانند تقوای مردم را با تأکید بر یاد و ذکر خدا در جامعه بالا برند بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد؛ زیرا رسالت اصلی حوزه علمیه تبلیغ تقوا در جامعه است.
معاون بین الملل حوزه علمیه توجه دادن مردم به مسائل جهان اسلام را از ضروریات تبلیغ عنوان کرد و گفت: مردم باید از خطر اسرائیل در منطقه و همچنین خطر تکفیری ها در عراق و شام آگاه باشند تا بتوانند به خوبی موضع بگیرند و از جبهه مقاومت حمایت کنند.
وی از دیگر محورهای تبلیغ را تأکید بر اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران در برابر هجمه های دشمنان در اقتصاد مقاومتی است و همانطور که روزه داری تمرینی برای اقتصاد مقاومتی بود باید این سبک زندگی برای مردم تبدیل به فرهنگ شود و در تمام طول سال با قناعت از تجمل و اسراف پرهیز کنند.
حجت الاسلام والمسلمین زمانی افزود: طلاب در مرحله اول باید با تبیین این موضوعات اهمیت آن را برای مردم بیان کنند و در مرحله دوم باید با عمل کردن به این موارد الگویی برای مردم باشند تا مردم حرف آنها را بپذیرند و در زندگی خود عمل کنند./843/ت302/ی