۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۲۴۰۷۶۲

آیا فتنه‌گران مطهری را مدیریت می‌کنند؟

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این باور است که فتنه گران دارند آقای مطهری را مدیریت و از او سوء استفاده می کنند به طوری که او را در خط مقدم قرارداده تا اهداف خودشان را در پناه وی دنبال کنند.
سيدحسين نقوي حسيني، سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در خصوص سخنان جنجالی علی مطهری درباره فتنه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این باره باید به سه نکته توجه داشته باشیم، نکته اول اینکه تریبون اصلی مجلس به عنوان تریبون عمومی که برای همه ملت ایران پخش می شود دارای یک ضوابط و مقررات خاصی است هم به لحاظ محتوای مباحث و هم به لحاظ محدودیت زمانی و غیره مقرراتی دارد که طبق آیین نامه داخلی مجلس اگر ناطق از تریبون مجلس سخنرانی یا صحبتی کند که خارج از موضوع باشد هیات رئیسه مجلس می تواند تذکر دهد و جلوی ادامه ی به اصطلاح اظهار نظر را بگیرد.

  

وی تصریح کرد: از جهت دیگر آثار سیاسی - اجتماعی سخنانی که از این تریبون پخش می شود بسیار مهم است چرا که به هر حال تریبون رسمی قوه مقننه محسوب می شود بنابراین همه کسانی که از این تریبون صحبت می کنند باید مراقب بیانات و سخنان خودشان باشند که خدای نکرده توهین به کسی نشود و اهانتی صورت نگیرد یا اینکه علیه منافع ملی کشور و بر خلاف منافع جاری کشور نباشد و اینکه بر خلاف قانون اساسی نباشد که به هر حال سخنران باید رعایت کند.

  

نقوی حسینی ادامه داد: اظهارات آقای مطهری بر خلاف مصوبات نهادهای رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در مورد یک موضوعی شورای عالی امنیت ملی کشور تصمیم گرفته و مصوبه گذرانده که مصوبه او قانونی هم و این مصوبه را شورا لغو نکرده است چون اگر مصوبه از طرف شورا لغو شده بود یک بحث دیگری بود اما مصوبه همچنان بر جای خود باقی است.

  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس اظهار نظر بر خلاف قانون اساسی که به هر حال شورای عالی امنیت ملی جزئی از قانون اساسی و یک نهاد رسمی و تصمیم گیر است که وقتی آقای مطهری با مصوبات این شورا مخالفت می کند در حقیقت دارد با قانون اساسی مخالفت می کند. در حالی که نماینده در قسم خودش یاد کرده است که به قانون اساسی وفادار باشد.

 

وی با اشاره به اینکه سخنان آقای مطهری وفاداری وی به قانون اساسی را زیر سوال برده است، عنوان کرد: بر همین اساس اظهارات وی مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت؛ از سوی دیگر همه ملت ایران در جریان هستند که یک عده ای در این کشور آمدند جریان براندازی راه انداختند و با هدایت دشمنان خارجی کشورمان و قدرت های سلطه گر، بازیگر نقشه آمریکا و دشمنان ما شدند و فتنه را در این کشور به خیابان ها کشاندند البته ریشه فتنه در انتخابات سال 88 نبود اما جای بحث نیست فعلا که فتنه از کجا آغاز شد و چه کسانی سران فتنه هستند.

 

نقوی حسینی با اشاره به اینکه در هر صورت فتنه در انتخابات سال 88 خودش را نشان داد و ظاهر شد، ادامه داد: در فتنه چنگ و دندان همه ی قدرت های سلطه گر را دیدیم که به همراه ضد انقلاب، منافقین، سلطنت طلبان، موساد و سازمان اطلاعات انگلیس علیه نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و قانون اساسی چگونه به میدان آمدند و چه خیانت هایی علیه حق ملت ایران اعمال شد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در چنین شرایطی نظام جمهوری اسلامی آمده است از سر لطف و مرحمت این سران فتنه را هنوز اعدام نکرده است که انشاءالله در آینده باید به جرم آنها رسیدگی و محکمه تشکیل شود که حق شان هم اگر اعدام است باید اعدام شوند اما حالا هنوز جمهوری اسلامی آنها را زندان نکرده و مجازاتی برای آنها تعیین نکرده بلکه یک سری محدودیت هایی برای این ها قائل شده است که باید دید این چه برداشتی است که آقای مطهری دارد که می آیند و از یک همچین جنایتکارهایی که در حق ملت ایران روا داشتند حمایت می کند. آیا این خواست ملت است و آیا موکلین او چنین مطالبه ای دارند؟!

 

وی با اشاره به اینکه آیا نماینده نباید مطالبات موکلین خودش را دنبال کند، تصریح کرد: اگر یک وکیلی مطالبات موکلین خودش را دنبال نکرد آیا می تواند به وکالتش ادامه دهد، بنابراین این نکته بسیار مهمی است. اما آنچه که من خودم از این مسئله برداشت کرده ام و مطرح می کنم این است که آقای مطهری مدیریت می شود.

 

نقوی حسینی ادامه داد: فتنه گران دارند آقای مطهری را مدیریت می کنند و از وجهه و انتصاب او به شهید مطهری عزیز که همه ی ملت ایران شهید مطهری را معلم انقلاب می دانند و به همین مناسبت ما روز شهادت ایشان را به عنوان روز معلم نامگذاری کرده ایم، سوء استفاده می کنند به طوری که ایشان را در خط مقدم قرار داده اند تا اهداف خودشان را در پناه آقای مطهری دنبال کنند به طوری که با القا جملاتی نظیر اینکه مطهری مدرس مجلس است، مطهری حق طلب است، مطهری به دنبال ایفای حق و آزاده است و از این قبیل جملات استفاده می کنند که به دنبال آن وی را تحریک و در حقیقت مدیریت می کنند و آن را در جهت منافع و اهداف خودشان قرار داده اند.

  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: البته آقای مطهری بدشان نمی آید که محور رسانه ها باشد، رسانه ها را مدیریت کند و آنها را اطراف خودش جمع کند که البته خودش هم در این زمینه استاد کار است اما این نوع موضع گیری ها واقعا خیلی خسارت بار است، شما ببینید چه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه درست شد و چه فضایی علیه جمهوری اسلامی ایران با این حرکتی که اصلا ضرورتی نداشت درباره ی آن صحبت شود، در عرصه ی داخلی و بین المللی به وجود آمد.

 

وی افزود: در شرایطی که ما با غربی ها در حال مذاکره هستیم و دشمنان ما در طرف مقابل همه ی امکاناتشان را علیه کشور ما بسیج کرده اند، آن وقت یک نماینده ی مجلس در پازل آنها بازی می کند و به فضای تبلیغاتی آنها علیه کشور ما کمک می کند و این فضاها را به وجود می آورد.

  

نقوی حسینی تصریح کرد: نکته پایانی این است که واقعا موکلان ما و ملت ایران از آقای مطهری این سوال را می کنند که آقای مطهری یعنی در این کشور مشکل ازدواج جوانان، بیکاری، رکود اقتصادی، تورم و مسکن حل شده است و حالا فقط مشکل سران فتنه مانده است؟!! شما به عنوان نماینده ملت چقدر در جهت رفع مشکلات مردم در مجلس صحبت کرده اید، نظر دادید و پیگیری کرده اید؟!

  

وی خطاب به مطهری ادامه داد: برای بیکاری جوانان یا ازدواج آنها که سن ازدواج شان به 30 سال رسیده است چه کاری کرده اید؟! یا برای این گرانی های ویران کننده که انقدر مردم را تحت فشار گذاشته است چه کار مفیدی انجام داده اید؟ شما به عنوان وکیل مردم چه کارکرده اید و در کدام نطق و اظهار نظرتان، راجع به مشکلات ملت صحبت کرده اید؟ همه ی مشکلات را کنار گذاشته اید و رفته اید سراغ یک موضع ناحق و می خواهید تکلیف یک مشت جنایتکار را در کشور روشن کنید؟!

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: من بارها اعلام کرده ام و این بار هم مطرح می کنم که ما از قوه قضاییه انتظار داریم، یک محکمه ویژه تشکیل دهد و تمام کسانی که در دوران فتنه نقشی ایفا کرده اند را به محکمه بکشاند و محاکمه کند؛ زیرا فتنه گران که فقط سران فتنه نیستند چون اگر همه ی کسانی که در دوران فتنه نقش ایفا کردند محاکمه شوند، تکلیف جرم شان مشخص شود و به سرای اعمالشان برسند دیگر حرفی باقی نمی ماند.

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر کس القای تقلب کرد مجرم است، گفت: حالا کسی که سخنرانی کرده، راهپیمایی راه انداخته ، نامه نوشته، بیانیه امضا کرده است و به هر شکل و در هر جایگاهی در جهت فتنه حرکت کرده است، در این محکمه محاکمه شود و حد و مرز جرمش هم مشخص و مجازات او هم اعلام و تکلیف مشخص شود.

  

نقوی حسینی ادامه داد: ما امروز می بینیم که متاسفانه فتنه در بدنه ی اجرایی کشور دارد نفوذ می کند، به طوری که فردی که فتنه گر بوده و در فتنه نقش ایفا کرده است، امروز در این کشور پست گرفته و مسئولیت های سنگین در حد وزارتخانه ، معاون وزیر، معاون رئیس جمهور و مدیر کل را به دست آورده است؛ که این امر نشان می دهد که فتنه دارد در بدنه ی اجرایی کشور نفوذ می کند.

  

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یک محکمه ای تشکیل و تکلیف این افراد مشخص شود، زیرا طرف هر کاری که دلش خواسته در فتنه انجام داده و علیه این ملت چه جنایاتی که انجام نداده است، آن وقت الان می آید ادعای وزارت، مدیرکلی و معاون رئیس جمهوری هم می کند که این صحیح و شدنی هم نیست.

  

وی افزود: بنابراین قوه قضائیه باید دادگاهی را تشکیل دهد و هرکسی را که در فتنه و در جریان فتنه چه قبل از انتخابات 88 و چه بعد از انتخابات 88 نقشی ایفا کرده است، را به محکمه فرا خواند و نقش او را به وی اعلام و مجازاتش را هم اعلام کند؛ اگر هم جرمی انجام نداده است که تبرئه شود؛ حداقل بگویند این فرد تبرئه شد زیرا نقشی در فتنه نداشته است. اگر این کار را قوه قضائیه انجام دهد، دیگر افرادی مانند آقای مطهری نمی آیند از افراد فتنه گری که علیه ملت ایران فتنه گری کردند، از تریبون مجلس حمایت کنند.

 

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که با توجه به جنجال آفرینی های آقای مطهری در سال های اخیر آیا راه قانونی برای ملقی شدن وی از نمایندگی وجود دارد یا خیر، نیز گفت: ما در مجلس شورای اسلامی یک هیاتی به نام "هیات نظارت بر رفتار نمایندگان" داریم که اگر نماینده ای خدای نکرده اقدامی خلاف قانون، عرف و وظایف نمایندگی انجام دهد، اقدامات و رفتارهای او به آن هیات اعلام می شود و آن هیات روند رسیدگی به آن رفتار را طی می کند که آن طور که در قانون پیش بینی شده است، این هیات نظارت می تواند به نماینده مورد نظر تذکر و اخطار بدهد و مراحل بعدی رفتار آن نماینده را تعیین کند.

 

وی در جواب این سوال که آیا با این تفاسیر نمایندگان می خواهند تصمیمی برای آقای مطهری بگیرند یا خیر، تصریح کرد: اقدامات روز یکشنبه آقای مطهری به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گزارش شده و آن هیات باید موضوع را بررسی و تصمیم گیری کند./998/د101/ب6


منبع : جوان آنلاین

ارسال نظرات