۰۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۴۳۹۵

مراسم گرامیداشت شهدای دولت در حرم حضرت معصومه برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای دولت در حرم حضرت معصومه برگزار شد
مراسم گرامیداشت شهدای دولت در حرم حضرت معصومه با حضور زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در شبستان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت شهدای دولت پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم حضرت معصومه(س) با حضور زائران و مجاوران حرم بانوی کرامت در شبستان حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

براساس این گزارش مراسم گرامیداشت شهدای دولت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم و مداحی علی مهدوی نژاد و با حضور سید محمد آقامیری استاندار و جمعی از مسئولان قم در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد که سخنران مراسم، شهدای خدمت را با هفت ویژگی مشترک توصیف کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ابراز کرد: دولتمردان شهید اهل خدمت بودند و قدرت را فرصتی برای خدمت به مردممی دیدند و چون مردم را اصل می دانستند برای خدمت به آنها سر از پا نمی شناختند. 

وی اضافه کرد: در هر سطحی از سطوح، مسئولیت امانت است، از ویژگیهای این شهدا استراحت کم و تلاش بیش از حد بود، شهید رئیسی در شبانه روز سه ساعت خواب و بیش از بیست ساعت تلاش مستمر داشتند. وقتی یکمسئول هم و غمش خدمت به مردم باشد و این دوره را فرصتی بداند که مثل برق می گذرد لحظه ای برای خدمت درنگ نمیکند.

تعداد بازدید : 0

سخنران حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه ساده زیستی سیره انبیاء و بزرگان دین اسلام است، اظهار داشت: ساده زیستی از شاخصه های این شهدا بود. معتقدم رابطه مستقیمی بین ساده زیستی و شهادت است در تاریخ انقلاب سراغ نداریم مسئول اشرافی که به مقام شهادت رسیده باشد.

وی خدمت به مستضعفان را اصل در نظام اسلامی دانست و بیان کرد: سقف سفر آیت الله رئیسی تا جایی بود که مشکلات مردم برطرف شود هر چند عده ای اقدامات و سفرهای استانی را پوپولیستی می دانستند که رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر دولت چهاردهم به آقای پزشکیان سفارش کردند بین مردم باشند و سفرهای استانی را دنبال کنند.

حجتالاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان اینکه نام شهدای خدمت را باید با افتخار به زبان آورد، ابراز داشت: این انقلاب به سادگی به دست ما نرسیده است چه خون دلها و چه شکنجه هایی که بهترین جوانان در این راه دیده اند، باید قدردان و شاکر خداوند باشیم که نظامی برپا شده است که یک حکیم و فقیه مجاهدی رهبری آن را برعهده دارد که شرق و غرب عالم منتظر تصمیم او هستند و رژیم صهیونیستی را متحیر کرده است. اگر ذره ای ناسپاسی کنیم و خدا این نعمت را از ما بگیرد پشیمانی دردی دوا نخواهد کرد.

ارسال نظرات