۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۷۵۲۱۲۴
حجت الاسلام مومنی:

توجه به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین

توجه به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین
پژوهشگر و کارشناس رادیو معارف نباید از مقوله جهاد تبیین که مورد تائید رهبر معظم انقلاب است غافل شد، گفت: حق جهاد تبیین به خوبی ادا نشده است و باید مدیریت حوزه علمیه در جهاد تبیین فعال تر عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن مومنی پژوهشگر و کارشناس رادیو معارف در نشست علمی راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات ضمن تبریک میلاد با سعادت قطب عالم امکان حضرت حجت بی الحسن و تشکر از خبرگزاری رسا برای فراهم آوردن زمینه بحث درباره افزایش مشارکت مردم در انتخابات، اظهار داشت: مسئله انتخابات از جهات مختلف دارای اهمیت و قابل بررسی است.

وی چهارمولفه مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت را در بحث انتخابات مورد اهمیت دانست و گفت: مشارکت در بیانات رهبر معظم انقلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ با توجه به اینکه 75 درصد نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شدند امید است که امسال افزایش مشارکت مردم در انتخابات را شاهد باشیم.

پژوهشگر و کارشناس رادیو معارف با تاکید براینکه رقابت بین نامزدها انتخاباتی تاثیر زیادی بر مشارکت مردم خواهد داشت، تصریح کرد: آنچه که باعث افزایش مشارکت می شود کارآمدی نظام است، مردم اگر دولت ها را کارآمد ببینند، مشارکت بیشتری خواهند داشت و اگر مردم دولت را ناکارآمد ببینند احساس سرخودگی در آنها به وجود خواهد آمد و کمتر در انتخابات شرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، افزود: حضور مردم در این راهپیمایی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشت و علی رقم فشارهای رسانه ای حضور مردم نشان دهنده دلبستگی مردم به نظام است.

وی با تاکید براینکه نباید از مقوله جهاد تبیین که مورد تائید رهبر معظم انقلاب است غافل شد، گفت: حق جهاد تبیین به خوبی ادا نشده است و باید مدیریت حوزه علمیه در جهاد تبیین فعال تر عمل کند؛ در گام دوم انقلاب اسلامی با نگاهی به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب باید قدرت جمهوری اسلامی در سطح جهانی افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام مومنی با اشاره به اینکه نگاه روبه جلو در رسانه ها کمتر وجود دارد، اظهار داشت: نگاه سطحی و سیاست زده در صداوسیما وجود دارد که این نگاه باید اصلاح شود و نگاهی مترقی و روبه جلو در رسانه ها حاکم شود.

 

ارسال نظرات