۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۵۶۵۷۲
یکتا:

هم افزایی مواکب شکوه اربعین حسینی را دو چندان می کند

مسؤول ستاد خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی در مراسم اربعین با اشاره به اینکه مردمی بودن مهم ترین جلوه اربعین حسینی است، گفت: هم افزایی مواکب شکوه اربعین حسینی را دو چندان می کند.
حاج حسین یکتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین یکتا ظهر امروز در دیدار مدیران مواکب اعظم عراقی با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به این که مردمی بودن مهم ترین جلوه اربعین حسینی است، گفت: باید این جلوه و نمود مردمی اربعین حسینی به صورت گسترده با تعامل مواکب ایرانی و عراقی حفظ شود.

وی با بیان این که تلاش هایی برای هم افزایی مواکب ایرانی و عراقی در طول سال صورت گرفته است، افزود: هم افزایی مواکب شکوه اربعین حسینی را دو چندان می کند.

مسؤول ستاد خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی با اشاره به خدمات مواکب ایرانی در ایام اربعین حسینی تصریح کرد: مواکب ایرانی در نقاط مختلف عراق به‌منظور خدمات‌رسانی به زائران حسینی حضور پر رنگی داشتند و مواکبی مانند موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) خدمات بسیار مطلوبی را به زائران اربعین داشتند.

یکتا همچنین از سفر جمعی از  خیران و مدیران هیأت‌های مذهبی در آینده ای نزدیک به عراق خبر داد و افزود: هدف از این سفر افزایش تعامل میان مواکب ایرانی و عراقی بوده و امید است با انجام این سفر حضور مواکب ایرانی در ایام اربعین در عراق افزایش یابد.

وی با تأکید بر این که تداوم ارتباط و تعامل میان موکب‌های ایرانی و عراقی با محوریت ستاد خدمات‌رسانی آستان قدس رضوی در اربعین به‌صورت مستمر در مناسبت‌های مختلف سال دنبال می‌شود، ادامه داد: تاکنون بسیاری از مواکب عراقی در راستای افزایش تعامل با مواکب ایرانی شناسایی شده و حضور مواکب اعظم عراقی در این دیدار نیز گویای این مطلب است.

یکتا یادآور شد: شکوه اربعین حسینی با همکاری و تعامل مواکب ایرانی و عراقی خود بخشی مهم از یک راهبرد فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی استکبار جهانی به کشورهای اسلامی است./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات