۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۸۸۸۷۵
امام جمعه موقت بوشهر:

حکام آل‌سعود پاسخگوی حوادث ناگوار حج باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بوشهر گفت: حکام آل‌سعود باید برنامه ریزی بیشتری برای حجاج در نظر بگیرند و پاسخگوی تمام حوادث ناگوار باشند.
حکام آل‌سعود پاسخگوی حوادث ناگوار حج باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالرضا هاشمی نژاد امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نمازجمعه بوشهر در بیان عوامل آرامش انسان در زندگی از منظر قرآن گفت: آرامش در زندگی انسان سبب زیاد شدن ایمان و استقامت فرد می شود.

 

وی افزود: اگر زندگی انسان بر مبنای تقوا و ترس از خدا باشد، همه دغدغه ها و اضطراب های انسان برطرف می شود؛ نماز، انفاق در راه خدا، کمک به ایتام و نیازمندان سبب ایجاد آرامش برای انسان می شود.

 

امام جمعه موقت بوشهر گفت: افراد متمکن به خانواده های نیازمند که توان مالی ندارند، نیاز است که کمک کنند و انفاق خود را به دانش آموزان نیازمند در سال تحصیلی جدید روا بدارند.

 

وی افزود: برکت و رحمت الهی در پرداخت زکات و دعا و تسلیم در برابر پروردگار، از عوامل ایجاد آرامش انسان است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد با بیان اینکه هرکس توکل بر خدا کند اعتماد و آرامش او بیشتر است اظهار داشت: اعتماد و اطمینان به پروردگار سبب آرامش دلها می شود و انسان را از اظطراب دور می سازد.

 

وی بیان کرد: حرص و ولع انسان در زندگی او را دچار سوءظن می کند و دنیا هیچ گاه آرامش ندارد، چرا که هیچ گاه سیر نمی شود و همیشه دغدغه جمع آوری مال دنیا را دارد.

 

امام جمعه موقت بوشهر در خطبه دوم نمازجمعه، با اشاره به 6 ذی‌الحجه سالروز شهادت مظلومانه تعداد زیادی از زائران خانه خدا به دستور آمریکا و آل‌سعود در سال 66، اظهار داشت: این حادثه اتفاقی تلخ در ایام حج بود و بعد از آن نیز حوادث دیگری در ایام حج و بعد از آن اتفاق افتاد که نشان از بی‌تدبیری حکام آل‌سعود بود که خود را خادم حرم خانه خدا می دانند.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد اظهار کرد: حادثه هفته گذشته در مکه و سقوط بالابر در مکه سبب شد تعداد زیادی از زائران خانه خدا که آماده حج بیت الله الحرام بودند مصدوم شده و بیش از 11 نفر از زائران ایرانی و هموطنان عزیزمان را از دست بدهیم.

 

وی افزود: این حادثه تلخ نیز نمونه دیگری از بی‌تدبیری بود که نشان داد عربستان در مکه و مدینه قدرت اداره مکه را ندارند و باید در مقابل حفظ جان زائران تلاش بیشتری کنند.

 

امام جمعه موقت بوشهر بیان داشت: حکام آل‌سعود باید برنامه ریزی بیشتری برای حجاج در نظر بگیرند و پاسخگوی تمام این حوادث ناگوار باشند و از مسلمانان عذرخواهی کنند نه اینکه برخی از شاهزاده های آنان بگویند این اتفاق مشیت الهی بوده است.

 

حجت الاسلام هاشمی نژاد گفت: آل‌سعود فقط به فکر قلع و قمع مردم مظلوم یمن هستند و تابع افکار و اندیشه‌های صهیونیستی خود هستند و فرصتی دیگر برای تدبیر و اندیشه جهت سلامتی و امنیت حجاج ندارند.

 

وی افزود: ایجاد برج شیطانی که مانند برج ساعت در مکه که برگرفته از برج ساعت در لندن است که این بر خلاف اصول قرآن و سنت الهی است. این حوادث نشان می‌دهد آل‌سعود نمی‌تواند تدبیر لازم را برای امنیت و سلامت حجاج به کار بگیرند.

 

امام جمعه موقت بوشهر گفت: باید شورایی متشکل از کشورهای اسلامی جهان برای تدبیر و اداره حرم امن الهی در مکه و امور حج تشکیل شود تا شاهد حوادث ناگوار در مکه نباشیم.

 

حجت الاسلام هاشمی با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت باقرالعلوم (ع)‌ و ایام حرکت امام حسین (ع) از مکه به سوی کوفه و با اشاره به فرا رسیدن آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی حزب بعث علیه ایران برای خاموش کردن انقلاب ایران بود ولی سبب شعله ور تر شدن روحیه انقلابی ایران در جهان و مظهر ناکامی دشمنان شد.

 

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری مسأله مهم خطر نفوذ دشمن است که نفوذ فکری و فرهنگی دشمن خطرناک‌تر از نفوذ امنیتی است ازاین رو بیداری مسؤولان موجب می‌شود دشمن ناکام و ناامید شود.

 

وی با اشاره به اول مهر، روز عرفه و عید سعید قربان بیان داشت: روز عرفه مانند شی قدر است، و ارتباط انسان با عظمت الهی است و عید قربان، عید رهایی از تعلقات و اهر آنچه غیر خداست.

 

امام جمعه موقت بوشهر درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت و افزود: ایشان انسان بزرگ پرخیر و برکت برای انقلاب و خدمتگزار و احیاگر غدیر بودند و همواره دغدغه انقلاب را داشت، وی در فتنه 88 نیز از جمله افرادی بود که حقیقت مسأله را روشن ساخت./833/202/ب1

ارسال نظرات