۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۴۲۳۹۷

همایش یاوران حجاج در مدینه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش یاوران حجاج در حج سال 1391 در محل سالن همایش های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.
همايش مدينه

به گزارش خبرگزاری رسا، نخستین همایش یاوران حجاج در حج سال 1391 در محل سالن همایش های بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره برگزار شد.

 در این همایش که جمع زیادی از نخبگان حاضر در کاروان های حج حضور داشتند، قرائت قرآن زینت بخش شروع جلسه بود و در ادامه حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به برخی از آیات و روایات به تبیین جایگاه مردم در جامعه اسلامی پرداخت.

 وی ضمن بیان گوشه هایی از تاریخ اسلام، جایگاه ویژه مردم مسلمان ایران را در تاریخ اسلامی مورد بررسی قرار داد و خدمت به ایشان را مایه مباهات همه خدمتگزاران دانست.

 استاد حوزه علمیه با بیان اهمیت خدمتگزاری به ضیوف الرحمان، این کار را مایه عزت عمومی در میان مردم برشمرد و برکات زیادی برای خانواده و فرزندان خدمتگزاران حجاج را از دیگر ره آوردهای این خدمتگزاری قلمداد کرد.

 حجت الاسلام راشد یزدی سیره بزرگان و بویژه حضرت امام(ره) را نمونه خوبی برای ارج و قرب خدمتگزاری به مردم دانست.

 در ادامه حجت الاسلام سجادی مدیر محصولات فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در بیاناتی به بیان برخی از وظایف فرهنگی محوله به یاوران حجاج پرداخت.

 پرداختن به قرآن و افزایش سواد قرآنی حجاج، مساعدت با روحانیون محترم کاروان ها و توجه به صحت اعمال حجاج، تشکیل جلسات ویژه مناسبت هایی همچون اعیاد و وفیات، بزرگداشت ایام الله، شناسایی ظرفیت های جدید فرهنگی- مذهبی و مواردی از این دست از جمله وظایف یاوران حجاج بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت./917/د102/ن

ارسال نظرات