۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۷۵۰۳۳۰
نماینده ولی فقیه مازندران:

امروز وظیفه همه ما زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در انتخابات است

امروز وظیفه همه ما زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در انتخابات است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران، انتخابات را یکی از نمادهای مهم جمهوریت دانست و خواستار مشارکت حداکثری و زمینه‌سازی برای آن شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی علما و ائمه جمعه و جماعات روحانیت و طلاب شرق استان در بهشهر ضمن تبریک مناسبت‌های ماه رجب، به‌ویژه ولادت امام علی (ع)، گفت: علمای بسیاری از اهل سنت اعتراف کردند که فضیلت ولادت در کعبه که به امام علی (ع) تعلق گرفته نه پیش از آن اتفاق افتاده و نه بعد از آن اتفاق خواهد افتاد. 

وی با بیان این که وظیفه و رسالت ما دین آموزی و تقویت دین مردم است، افزود: به فرموده امام جواد(ع) دین باید آنقدر قوی شود که بر شهوات غالب شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در گذشته در شرایطی که رضا شاه همزمان با خلع چادر بانوان، خلع لباس روحانیت و ممنوع کردن مجالس و محافل امام حسین(ع) تیر سه شعبه ای را به سمت دین پرتاب کرد، علمای ما در قم حوزه‌های علمیه را با چه فقر و سختی بنا و نگهداری کردند، ما محصول آنها هستیم و نباید فراموش کنیم.

امام جمعه ساری با تاکید بر این که نقش روحانیت را دست کم نگیریم، اضافه کرد: اگر جامعه با دین آشناست باز هم به برکت همین روحانیت است، دشمنان ما برعلیه ما جوری تبلیغات می‌کنند که نقش خود را ناچیز دانسته و ناامید شویم‌.

وی با بیان این که اخیراً دیده می‌شود که مجالس را با مداحی به پایان می رسانند که به هیچ عنوان صحیح نیست، افزود: روح میت هم آزرده است که در مجلس او حدیث و موعظه دینی بیان نشود، باید به مسؤولان هشدار داد که با روحانیت مواجهه نامهربانانه می‌شود.

امام جمعه ساری، روحانیت را قشری تأثیر گذار در جامعه معرفی کرد و با بیان این که در نظرسنجی‌ها روحانیت به‌عنوان یکی از مراجع مهم هستند، ادامه داد: تبلیغات دشمن را باور نکنید، بدون روحانیت انقلاب هم پایدار نخواهد ماند، حضور روحانی لازم، وجود روحانی مفید و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که اگر ما خط و خطوط سیاسی خود را رها کنیم و به مسأله ولایت، انقلاب و مقاومت وارد نشویم، به خود خیانت کردیم یادآور شد: روحانی باید انقلابی باشد، ما دین و سیاست را خارج از هم نمی‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: اگر دست به دست هم داده پشت سر رهبر بوده و مردم دار باشیم دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند و قطعا پیروزی از آن ماست.

وی بیان کرد: الحمدالله در مازندران به‌ویژه شرق استان روحانیت دیندار، نجیب و متین داریم که بیشتر اوقات با سیلی صورتشان را سرخ نگه می‌دارند، اما عزت نفس خود را حفظ کرده و پرچم را بالا نگه میدارند جای افتخار دارد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن مسأله انتخابات پیش رو، افزود: باید بسترهای لازم را به منظور تحقق مشارکت حداکثری فراهم کرد تا این شعار که ایران قوی بازدارنده است محقق شود، دشمنان ایران ضعیف را می‌خواهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که قدرت ملی و مردمی مهم تر از قدرت نظامی است، تصریح کرد: جمهوریت به اندازه اسلامیت مهم است، جمهوریت نبود علی (ع) ۲۵ سال خانه نشین شد، امام حسن (ع) بعد از ۶ ماه صلح کرد و امام زمان (عج) ما غائب شد.

امام جمعه ساری ادامه داد: امام جمهوریت را ایجاد کرد و انقلاب پیروز شد و امام جمهوریت را حفظ کرد در دفاع مقدس پیروز شدیم و تا اینجا، مردم‌داری، ارتباط با مردم و پیگیری مشکلات آنان مهمترین وظیفه ماست.

وی، انتخابات را یکی از نمادهای مهم جمهوریت دانست و خواستار مشارکت حداکثری شد و گفت: همه ما وظیفه داریم برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

امام جمعه ساری در پایان گفت: امروز وظیفه همه ما زمینه‌سازی برای حضور حداکثری در انتخابات است و هر اقدامی که این حضور را کمرنگ کند خیانت است، البته ما مردمی باوفا و روحانیتی داریم که اهل درد هستند./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات