۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۵۲۱۹۲
حجت الاسلام خاموشی:

بیمارستان حضرت عبدالعظیم با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود

بیمارستان حضرت عبدالعظیم با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان احداث می‌شود
رییس سازمان اوقاف با اشاره به زمان سه ساله بهره برداری بیمارستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: ارزان سازی خدمات بیمارستانی باید مورد توجه باشد.

سید مهدی خاموشی در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی حضرت عبدالعظیم (ع) که امروز یکشنبه ششم اسفند ماه همزمان با سالروز ولادت امام زمان (عج) برگزار شد، گفت: ساخت این بیمارستان مدت‌ها بود که بر زمین مانده بود و با ارائه پیشنهاد آن سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از آن استقبال کرد موقوفه‌های بسیاری است که با توجه به نیت خیرین در جهت منافع عمومی مردم در نظر گرفته شده و همچنان ساخت و بهره‌برداری از آن شکل نگرفته است.

وی تاکید کرد: موقوفه‌های دیگری مانند بیمارستانی در منطقه بیست و دوم با همراهی مسئولان و مدیر دیوان عالی کشور شکل گرفته که امیدواریم همه آنها بتواند در جهت ارائه به مردم به زودی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رئیس سازمان اوقاف امور خیریه‌ای کشور زمان ساخت برای پروژه‌ها را امری مهم خواند و افزود: برای ساخت پروژه‌های موقوفه بهتر است سه سال زمان ساخت در نظر گرفته شود و بسیار سریع به بهره‌برداری برسد تا خیر آن شامل حال همه مردم خصوصاً مردم مناطق محروم برسد.

وی تصریح کرد: هنگامی که صحبت از موقوف به زبان می‌آید باید توجه داشت شرایط ویژه و قوانین خاصی دارد، بنابراین بر اساس نیت واقف؛ مالی که حبس شده، مورد بهره‌برداری برای عموم مردم قرار می‌گیرد و به لحاظ حقوقی و قانونی سیر متفاوتی را برای بهره‌برداری طی می‌کند.

وی به پیش بینی هزینه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در موقوفه‌های اشاره و تاکید کرد: تحقیق و توسعه در قالب (آر اندی‌) ها نکته مهم است که باید همواره در زمان قبل از ساخت هر موقوفه در نظر گرفته شود. زیرا چنانچه موقوفه‌ای نیمه کاره رها شود و یا زمان زیادی از آن بگذرد، باعث استهلاک موقوفه شده و مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت. بنابراین در همان ابتدای کار و برنامه‌ریزی باید درباره هزینه دقت نظر شده و مسائل مالی به صورت خاص دیده شود تا در زمان اداره مشکل ایجاد نشود.

وی به تعرفه بیمارستان‌های موقوف اشاره و بیان کرد: شایسته است تا تعرفه‌های در نظر گرفته شود به نحوی باشد که بتواند به مردم مستضعف بهترین خدمات را ارائه کند در عین حال بیمارستان‌ها به مراجعه کنندگان ارائه شود و هدف اصلی فراهم شود زیرا نظام اسلامی افتخار دارد برای زیرساخت‌های بهداشتی قدم‌های خوبی را برداشته است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بهره‌برداری از تولیدات داخل را نکته مهم خواند و افزود: هدفگذاری‌ها باید در مسیر حرکت کند که از تولید داخل حمایت کند. در این زمینه شرکت‌های بسیاری هستند که به ساخت تجهیزات داخلی پرداختند بنابراین استفاده از تولیدات آنان باید در دستور کار قرار گرفته به صورت ویژه دیده شود. بنابراین شرکت‌های دانش بنیان که به تولید تجهیزات جراحی و یا ایمپلنت‌ها پرداختند می‌توانند بهترین انتخاب و یا گزینه برای ارائه خدمات به مردم محسوب شود. باید از قابلیت تولید داخل بهره‌برداری شود همچنین در کنار بیمارستان ۲۴۰ تخت خوابی حضرت عبدالعظیم حسنی همراه سرایی دیده شود که همراهان بیماران در آسایش و رفاه در کنار بیماران خود حضور پیدا کنند.

ارسال نظرات