۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۴۱۱۵۱

اصول پیاده‌روی صحیح زائران اربعین حسینی

اصول پیاده‌روی صحیح زائران اربعین حسینی
پیمودن مسیر چندین کیلومتری به صورت پیاده، نیازمند آگاهی و رعایت اصول علمی و کاربردی پیاده روی است.

محسن داودی گفت: بهترین حالت پیاده روی برای مسافت‌های طولانی، رعایت نکاتی است تا سلامتی فرد تضمین شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گفت: پیمودن مسیر چندین کیلومتری به صورت پیاده، نیازمند آگاهی و رعایت اصول علمی و کاربردی پیاده روی است تا زائران، علاوه بر کسب فیض و اجر معنوی، سلامت جسم و روح خود را نیز حفظ کنند.

وی افزود: روش درست پیاده روی به این شرح است:

۱- صاف بایستید و پا‌های خود را با فاصله مناسبی کنار هم قرار دهید؛ انگشتان پا را می‌توان کمی زاویه داد، اما باید به سمت جلو باشند.

۲- پشت خود را قوس ندهید.

۳-به جلو یا عقب خم نشوید.

۴- شکم را کمی منقبض و ماهیچه‌های مرکزی ناحیه شکم خود را درگیر کنید، این کار به شما برای حفظ وضعیت مناسب در هنگام راه رفتن کمک می‌کند.

۵- لگن را در حالت صاف قرار دهید.

۶- باسن را به جلو یا عقب خم نکنید تا انحنای طبیعی ستون فقرات حفظ شود.

۷- به سمت پایین و جلوی پاهایتان نگاه نکنید.

۸- چشمان خود را به فاصله ۳ تا ۶ متری خود متمرکز کنید؛ در این صورت هم می‌توان موانع پیش رو را دید و هم از وارد شدن تنش به نیمه بالایی بدن جلوگیری کرد، اگر به سمت پایین و پا‌های خود نگاه کنید، به قسمت بالایی کمر و گردن شما فشار غیر ضروری وارد می‌شود.

۹- چانه را موازی با زمین نگه دارید؛ اگر مطابق آنچه در مورد قبل بیان شد، نگاه به جلو را حفظ کنید، این موضوع رعایت می‌شود، اما بهتر است کمی دقت کنید تا چانه تان به بالا یا پایین خم نشده باشد.

۱۰- راه رفتن با سر پایین مانند هنگام نگاه کردن به تلفن همراه و همچنین خم کردن گردن به سمت عقب، باعث ایجاد تنش در قسمت بالایی بدن و فشار به گردن می‌شود؛ ضمن اینکه با این کار مناظر زیبا و انرژی بخش اطراف خود را نیز از دست خواهید داد.

۱۱- چانه هایتان را بالا نگه دارید و در حالی که شانه هایتان را کمی به سمت عقب می‌برید، سعی کنید راحت باشید؛ شانه‌های خود را به سمت بالا، عقب و سپس پایین بچرخانید؛ این نقطه جایی است که شانه‌های شما باید به هنگام راه رفتن قرار گیرد؛ شانه‌ها نباید به سمت گوش‌ها بالا بیایند؛ تصور کنید که می‌خواهید شانه‌ها را از گوش‌ها دور نگه دارید تا کشش قسمت بالای بدن کاهش یابد و بازو‌ها به راحتی حرکت کنند؛ این کار به کاهش تنش شانه‌ها در بسیاری از افراد و نیز تنظیم وضعیت برای استفاده از حرکت بازو کمک می‌کند.

ارسال نظرات