۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۵۶۰۳۳

فیلم‌ شهید «یدالله کلهر» ساخته می‌شود

فیلم‌ شهید «یدالله کلهر» ساخته می‌شود
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با بیان اینکه در راستای کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران فیلم‌ زندگی‌نامه شهید یدالله کلهر از شهدای شهرستان شهریار نوشته شده است، گفت: فیلمبرداری آن نیز امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، سردار قربان‌محمد ولی‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران با اشاره به اینکه مقدمات برگزاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران از دو سال پیش آغاز شده است، اظهار کرد: سوم خرداد ماه 1403، مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر اجلاسیه نهایی کنگره در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این کنگره شعار «راست قامتان جاودانه تاریخ» در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت شهرستانی، عدوات جنگی و برپایی موکب‌های پذیرایی در کنگره پیش‌بینی شده است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء(ع) استان تهران تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری این کنگره، انتقال آثار شهدا و حفظ و صیانت از آن‌ها برای آیندگان است و در حقیقت کار کنگره پس از اجلاسیه نهایی آغاز می‌شود، چرا که باید با توجه به آثار و سرگذشت‌پژوهی به دست آمده از شهدا، این آثار در قالب فیلم و کتاب تدوین شود.

سردار ولی‌زاده تصریح کرد: حدود ۱۸۰ کتاب درباره شهدای استان تهران وجود دارد که تعدادی از آنها از سوی خانواده‌های شهدا نگاشته شده و تعدادی نیز توسط مسئولان شهرستانی درباره شهدای استان تهران نوشته شده، همچنین حدود ۵۰ جلد کتاب توسط کنگره آماده شده که در اجلاسیه نهایی از آنها رونمایی و برای استفاده عموم منتشر می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تولید فیلم نیز فیلم‌ زندگی‌نامه شهید یدالله کلهر از شهدای شهرستان شهریار استان تهران نوشته شده و فیلمبرداری آن نیز امسال آغاز می‌شود.

ارسال نظرات