۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۷۴۷۲۳۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تبیین دقیق خدمات روحانیت برای جامعه

ضرورت تبیین دقیق خدمات روحانیت برای جامعه
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به نقش آفرینی جامع روحانیت در عرصه های مختلف برضرورت انعکاس دقیق این فعالیت ها برای اطلاع عموم مردم تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در شانزدهمین جلسه هم‌اندیشی شورای هماهنگی مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره نقش آفرینی مهم و برجسته روحانیت در جبهه دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم مهم، گفت: شهید سلیمانی فر و شهید مالامیری از نخستین شهدای روحانی دفاع مقدس و مدافع حرم اهل مازندران هستند.
 
وی با بیان این که روحانیت در بسیاری از بحران‌ها و حوادث ناگوار مانند امنیت، سلامت، کرونا و حوادث طبیعی کار میدانی انجام داده و به شایستگی در دل بحران‌ها رفتند و جهاد و تلاش خود را متناسب با آن حوزه انجام دادند‌، افزود: باید تلاش ها، زحمات و مجاهدت های روحانیت بیشتر از سوی رسانه های منعکس شود تا جامعه از آن مطلع شوند.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که امروز وظیفه ما در میدانی دیگر تعریف می‌شود و آن میدان به اصطلاح میدان نسل جدید، میدان فضای مجازی، میدان مدرسه و آموزش و پرورش، میدان خانواده ها است، ادامه داد: ذهنیت نوجوانان و دانش‌آموزان ما معلول دو کانال آموزش و پرورش و خانواده است.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ما باید با آموزش و پرورش و نهاد خانواده‌ کار کرده و نسبت به خانواده‌ها جهاد تبیین داشته باشیم، خاطرنشان کرد: جلسه با خانواده‌های دانش‌آموزان و معلمان بسیار مفیدتر از جلسه با خود دانش‌آموزان است و باید با این دو حوزه کاملا در ارتباط و تماس حضوری، چهره به چهره، خانه به خانه باشیم.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به طرح امین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: این طرح فرصت مناسبی برای تعامل و ارتباط سازنده روحانیت با دانش آموزان است. 
 
وی همچنین با بیان این که حضور فعال طلاب طرح امین و روحانیت موجب کاهش بسیاری از التهابات شده است، تصریح کرد: باطن مردم ما اهل بیتی(ع) و ولایی است، ملت امام حسین(ع) هستند، همین مردمند که ده میلیون نفرشان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کردند.
 
وی با بیان این که اگر نسبت به این مردم بدبین باشیم خدا واقعا ما را نمی‌بخشد، گفت: ما مردمی بهتر از این مردم نداریم، دشمن در فضای مجازی روی باطل خود کار و تبلیغ می کند در حالی که حقانیت راه ما پنجاه درصد کار را کرده است که باید پنجاه درصد باقیمانده را با تبلیغات و قوت ادامه بدهیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که باید روح پیروزی در همه صحنه‌ها حتی در صحنه‌های جنگ فضای مجازی و فرهنگی قوت بگیرد، افزود: ما در همه عرصه ها رو به پیشرفتیم و همه این دادوبیدادهای دشمنان بخاطر این است که ما موفق هستیم، اما باید خودمان را متناسب با زمان و مکان بسنجیم و بین خودمان ذائقه‌سنجی کنیم ما سرباز امام زمان(عج) هستیم بزرگترین ابزار ما ملبس بودن است، شنیدن حرف درست از صاحب لباس باعث خشنودی است./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات