مزاحمان تلفنی و رفتار مناسب در برابر آنها
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی به ارائه پاسخی در زمینه شیوه برخورد با مزاحمان تلفنی و پیامکی پرداخته است که مشروح آن در ذیل تقدیم مخاطبان میشود.
پرسش
در برخورد با مزاحم هاي پيامکي چه بايد کرد؟
پاسخ
هر گاه احساس کردید که در معرض مزاحمتی قرار گرفته اید در برابر آن سکوت نکنید.
بسیاری از افراد با این تصور که این مزاحمت خود به خود قطع می شود، در برابر آن سکوت اختیار می کنند ولی مزاحم در بیشتر موارد سکوت شما را به عنوان ضعف یا تمایل شما تعبیر کرده و شما را طعمه راحتی فرض میکند.
فکر نکنید که این ماجرا تقصیر شما بوده و باید تحمل کنید، قاطعانه جواب منفی دهید، در بسیاری از فرهنگ ها مثل فرهنگ ما که تحمل کردن یک ارزش محسوب میشود، چنین سکوت هایی فراوان رخ میدهد.
موضوع را با یک فرد مورد اطمینان مانند والدین، استاد یا یک دوست در میان بگذارید و از حمایت عاطفی آنها بهره گیرید.
در صورت متوقف نشدن رفتار مزاحم، می توانید رسما از او شکایت کنید. فراموش نکنید که شکایت شما باید با شواهد و مدارک و مستند و محکم همراه باشد.
در صورت لزوم به یک روانشناس و مشاور مراجعه و از او کمک بگیرید.
گفتنی است، علاقه مندان به منظور ارسال پرسشهای خود به مرکزملی پاسخگویی به سؤالات دینی و دریافت پاسخهای مکتوب میتوانند با شماره تلفن 096400 تماس گیرند./876/د101/س