۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۴۵۱۷
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی مطرح کرد؛

پشت پرده شکل گیری جریان سقیفه/ حضرت زهرا الگوی ولایتمداری

نماینده ولی فقیه در لرستان ایمان و ولایتمداری را ویژگی اصلی شخصیتی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: درسی که از آن بانوی بزرگوار باید گرفت، درس ایمان و ولایتمداری است.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی در مراسم عزاداری دانشگاه ادیان و مذاهب که ظهر امروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی انسان عنوان کرد: همانطور که خداوند در قرآن بیان کرده است، شخصیت انسان برگرفته از شاکله وجودی او که مبتنی بر ویژگی های خَلقی و خُلقی، شکل گرفته است.

وی افزود: این ویژگی ها هم به صورت ذاتی و طبیعی در انسان وجود دارد و هم اکتسابی و به صورت آموزش و تمرین به دست می آیند.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان شخصیتی والا که پیامبر اسلام(ص) بر دستانش بوسه می زنند و خداوند نیز در قرآن از ایشان به عنوان کوثر یاد کرده و آیه تطهیر، مودت، ذی القربی و مباهله را در شأن ایشان نازل کرده است، باید به عنوان یک الگوی حقیقی در زندگی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به ویژگی های معرفتی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به طور خلاصه درباره این شخصیت بزرگ تاریخ صحبت کنیم، باید گفت که شخصیت حضرت زهرا(س) بر دو محور ایمان و ولایتمداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آن چیزی که ایشان را به این بزرگی و عظمت رسانده به طوری که دسترسی انسان های معمولی به مقام و معرفتش غیر ممکن است، همین ایمان و ولایتمداری است که تمام صفاتی که برای آن حضرت وجود دارد زیر مجموعه این دو ویژگی قرار می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان ابراز کرد: هیچ موضوعی در فرهنگ دینی به اندازه ایمان و ولایت اهمیت ندارد و سرنوشت انسان توسط این دوعامل رقم می خورد و اگر کسی ایمان نداشته باشد دچار کفر اعتقادی است و انسان بی ولایت هم کفر عملی دارد.

وی افزود: ایمان حضرت زهرا(س) به میزانی بود که وقتی در محراب عبادت می ایستادند، نور آن آسمان را روشن می کرد همان طور که ستارگان زمین را روشن می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی حضرت زهرا(س) را اسوه ولایتمداری خواند و اظهار کرد: آن بانوی بزرگوار اسوه و الگوی ولایتمداری و اولین شهید راه ولایت است که نشان دهنده جایگاه رفیع معنوی و معرفتی حضرت زهرا(س) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایمان و ولایتمداری را عامل عظمت انسان دانست و خاطرنشان کرد: ایمان و ولایتمداری به انسان قدرت و عظمت می دهد و اگر می بینیم جهان تحت تأثیر نفوس امام و رهبری قرار دارد، به دلیل آن است که انسان های مؤمن ولایتمدار هستند و دیگران در برابر آنها احساس ضعف می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پایان تصریح کرد: بعد از شهادت پیامبر، جریان سقیفه دو حرکت را آغاز کرد که ابتدا به دنبال جدا کردن ایمان و ولایت بودند و در مرحله دوم به دنبال فاطمه ستیزی بودند که مصائب وارد بر آن بانوی بزرگ، در جهت فاطمه ستیزی بوده است./872/پ202/ی

 

ارسال نظرات