۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۶۷۸۸
استاد حوزه علمیه:

عده ای نمی خواهند از تکنولوژی و توانایی داخلی استفاده شود

استاد حوزه علمیه همدان گفت: منافع برخی از آقازاده ها در واردات است، به همین دلیل نمی گذارند از توانایی و تکنولوژی داخلی در تولید داخلی استفاده شود.
تولید داخلی

حجت الاسلام مهدی سیفی استاد حوزه علمیه مریانج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، پیرامون فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگران گفت: در بحث واردات باید گفت که وارد کردن کالاهای خارجی سبب می شود تقاضا برای کالاهای داخلی کاهش پیدا کند.

 

وی در ادامه گفت: کاهش تقاضای کالاهی داخلی از بین رفتن تولید داخلی، ورشکستگی واحدهای تولیدی و در نتیجه بیکاری کارگران را در پی خواهد داشت و سبب تضعیف کشور از نظر اقتصاد و اشتغال می شود.

 

حجت الاسلام سیفی افزود: اگر از واردات و به ویژه قاچاق کالا جلوگیری شود طبیعتا جامعه به استفاده از تولیدات داخلی رو خواهند آورد و این امر اقتصاد و اشتغال در کشور رونق خواهد گرفت و استقلال اقتصادی و سیاسی را در بر دارد.

 

وی با اشاره به سخنان آیت الله جوادی آملی در دیدار با محدرضا عارف، گفت: به تعبیر آیت الله جوادی آملی، وارد کردن کالای خارجی در صورتی که کشور ما توانایی تولید آن کالا را داشته باشد یک نوع بی غیرتی سیاسی و اقتصادی است.

 

استاد حوزه علمیه مریانج ابراز داشت: برای فرهنگ سازی در زمینه استفاده جامعه از کالای داخلی باید تعامل بین مردم، دولت و تولیدکنندگان دو طرفه باشد، به این صورت که دولت باید برای جذب مردم و اعتماد سازی برنامه ریزی و تلاش کند.

 

وی افزود: تولید کنندگان نیز باید در بهبود کیفیت و قیمت تلاش کنند و قدرت رقابت تولیدات داخل را با کالاهای خارجی افزایش دهند تا از این طریق بتوانند اعتماد جامعه را نسبت به کالاهای داخلی جلب و مردم را متقاعد به استفاده از تولیدات  داخلی کنند.

 

حجت الاسلام سیفی در ادامه تاکید کرد: ما در کشور قدرت کافی برای تولید خیلی از کالاها داریم و به پیشرفت های خوبی در تکنولوژی دست پیدا کرده ایم ولی متاسفانه در دستگاه ها و شرکت ها دست هایی در کار است که نمی خواهند از این پیشرفت ها استفاده شود.

 

وی تصریح کرد: علت این مساله این است که منافع خیلی از آقازاده ها در واردات کالاهایی است که در داخل کشور نیز قابلیت تولید آن ها وجود دارد و استفاده از تکنولوژی و قابلیت داخلی بر خلاف منافع این اشخاص است و به همین دلیل رشد کیفی در تولیدات داخل اتفاق نمی افتد./302/979/ب1

ارسال نظرات