۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۶۶۹۰۹

فراخوان جذب آثار مرکز پژوهش‌های جوان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام فراخوانی، اقدام به جذب آثار پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی کرده است.
فراخوان مقاله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با رسالت تعمیق بنیه دینی و نخبه‌پروری، ارائه هندسه (نظام‌واره) فکری، معرفی الگوهای رفتاری برای مخاطبان جوان در قالب گفتمان انقلاب اسلامی با رهگیری اصول و سیاست‌های مدنظر، اقدام به جذب آثار پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویی کرده است.

 
التزام نظری و عملی به تدابیر و دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری با تأکید بر جوانان، توجه به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، توجه به اقتضائات و نیازهای فکری و فرهنگی روزآمد مخاطب جوان، نیازسنجی فکری و فرهنگی مخاطب جوان در موضوعات مختلف و خلاقیت محوری و اعمال اصل نوآوری و ابتکار در قالب و محتوا و شبهه شناسی و مواجهه نقادانه با اندیشه ها، مکاتب و جریان های معارض، برخی از اصول و سیاست‌های است.
 
همچنین اولویت‌دهی به تولید آثار فکری به اقتضاء شرایط، بحران‌ها و پیشامدهای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی روز، جذب حداکثری مخاطب با پایبندی بر اصول، پرهیز از پرداختن به موضوعات و مطالب حساسیت زا و تفرقه برانگیز، گرایش به قالب های نوشتاری نو، متنوع، مجموع های جوان پسند، توجه ویژه در تولید آثار مکتوب به مسائل دختران و بانوان جوان و تاکید بر پاسخگویی بهنگام به دغدغه ها و شبهات از دیگر اصول و سیاست‌های مدنظر است.
 
براساس این گزارش، مرکز پژوهش‌های جوان آثار و پایان‌نامه‌های دانشجویی را در محورهای رسانه و ارتباطات (رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری، مجازی)، غرب شناسی (چیستی غرب، ارکان و مبانی تمدن غرب و جامعه غربی، مطالعات تاریخی غرب)، فرهنگ پژوهی (مبانی نظری فرهنگ، مبانی نظری علوم انسانی و اجتماعی فرهنگ، فرهنگ عمومی، جریان شناسی فرهنگی، کارنامه فرهنگی انقلاب اسلامی)، جذب می‌کند.
 
تاریخ تمدن (شرق شناسی، شیعه پژوهی، کلیات و مبانی نظری تاریخ تمدن، فلسفه تاریخ، تاریخ سیاسی و اجتماعی سلسله ها، حکام، شخصیت ها، گروه‌های سیاسی، تاریخ فرق و مذاهب اسلامی)، ادبیات (شعر انقلاب، شعر دفاع مقدس، شعر آئینی،‌گونه شناسی شعر، ‌تاریخ ادبیات، ‌ادبیات پایداری، ‌نقد جریان‌ها و مکاتب داستانی، ‌نظریه های ادبی، ‌نقد آثار داستان نویسان معاصر) و هنر (فلسفه هنر، ‌تاریخ هنر اسلامی، ‌جامعه شناسی هنر، ‌تاریخ سینما، ‌حکمت سینما، ‌نقد آثار سینماگران معاصر، ‌اسطوره شناسی و سینما) از دیگر محورهای این فراخوان است.
 
این گزارش می‌افزاید: آثار و پایان نامه‌های دریافتی مشروط به کسب حد نصاب‌های علمی و تبعیت از اصول و سیاست‌های فوق الذکر در قالب کتاب منتشر و به نویسندگان آنها پس از چاپ اثر، حق التالیف پرداخت خواهد شد.
 
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند متن اثر خود را همراه با رزومه علمی و پژوهشی نویسنده از طریق پست الکترونیک به نشانی ketabjavan92@gmail.com ارسال کنند و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره 88501064  داخلی  168تماس بگیرند. /920/پ202/ی
ارسال نظرات