۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۶۸۵۰
رییس مجلس شورای اسلامی:

خودکفایی در محصولات استراتژیک از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خودکفایی در محصولات استراتژیک از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: برای مقابله با زورگویی‌های غرب باید بر محصولات استراتژیک مسلط شویم.
دکتر علي لاريجاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی که با هدف تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی، عصر دیروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌‌(ره) قم برگزار شد، خواستار قدردانی از زحمات کشاورزان و دامداران شد.

وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها، گفت: یارانه‌ها که ما هم از آن حمایت می‌کنیم وقتی به سرانجام می‌رسد که از تولید به ویژه در بخش کشاورزی و دامداری صیانت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه دوره اول پرداخت یارانه‌ها با عدالت در میان همه مردم همراه بود، اما حق تولید به درستی ادا نشد؛ از این‌رو امسال سقف یارانه‌ها را مشخص کرده‌ایم تا سهم کشاورزان و دامداران به درستی پرداخت شود.

وی در ادامه واردات محصولات کشاورزی و دام را به صلاح کشور ندانست و ابراز داشت: منطقی که در گذشته در دولت مطرح بود اجازه واردات محصولات کشاورزی و دام زنده را به داخل کشور می‌داد که ما به شدت با آن مخالفت کردیم.

لاریجانی البته با بیان این‌که صادرات معقول به نفع جمهوری اسلامی ایران است، اما هیچ دلیلی ندارد که درهای کشور را به سوی واردات کالاهای کشاورزی باز بگذاریم، تصریح کرد: کشاورزان از این وضعیت گلایه‌های فراوانی دارند؛ یکی از وظایف مهم جهاد کشاورزی جلوگیری از ورود محصولات کشاورزی به داخل کشور است.

وی با اشاره به این‌که واردات کلیه محصولات دامی و کشاورزی براساس ماده 16 قانون به جهاد کشاورزی واگذار شده است، خطاب به مسؤولان این وزارتخانه تأکید کرد: دیگر شنیده نشود وقتی دام به اندازه کافی در کشور هست، دام زنده وارد شود و کشاورزانی که در حال برداشت محصول هستند، شاهد واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی به داخل کشور باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عدم ورود محصولات کشاورزی و دامی سایر کشورهای اسلامی به کشور شد و گفت: ده محصول استراتژیک در مجلس شورای اسلامی مشخص شده و وزارت جهاد کشاورزی باید برای خودکفایی در این ده محصول تمام تلاش خود را به کار بندد.

وی با بیان این‌که خودکفایی در محصولات استراتژیک از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با زورگویی‌های غرب باید بر محصولات استراتژیک مانند گندم، جو، ذرت، گوشت سفید، گوشت قرمز، شیر، چغندر قند و دانه‌های روغنی مسلط شود.

لاریجانی در این مراسم با بررسی عنوان‌های جهاد اقتصادی، جهاد کشاورزی و فرهنگ جهادی برگزار می‌شد، با بیان این‌که جمهوری اسلامی به خدمات کشاورزان خود افتخار می‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب و مسؤولان اجرایی کشور نسبت به بهبود وضع کشاورزان و دامداران اهتمام بسیاری دارند.

وی با بیان این‌که مجلس شورای اسلامی در سه سال اخیر کارهای مختلفی برای رفاه کشاورزان و دامداران انجام داده است، اظهار داشت: مجلس هشتم دین خود را به حوزه کشاورزی و دامداری به خوبی ادا کرد و تمام تلاش‌های خود را به کار خواهد بست تا این مسیر هموارتر شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات