دفتر تبلیغات اسلامی از ایدههای نو تبلیغی حمایت میکند
حجت الاسلام سید رضا سجادی، مدیر کل مطالعات و برنامه ریزی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزای رسا گفت: در راستای استفاده از تجربیات و طرح های تبلیغی مؤثر و مفید جهت گسترش فرهنگ اسلامی و توجه به پیشرفت های روز در زمینه های مختلف، تغییر الگوی زندگی، گستردگی رسانه ها و ابزار تبلیغی لازم است مبلغان و نهاد های تبلیغی از ابزار، طرح ها و شیوه های مؤثر و متناسب استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: شیوه های تبلیغی که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته است اگر چه در زمان خود بسیار مناسب و تأثیر گذار بوده است، لازم است متناسب با گستردگی ابزارهای ارتباطی، گستره جمعیتی و تغییر ذائقه فرهنگی افراد تغییر کند.
حجت الاسلام سجادی خاطر نشان کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از طلاب و فضلا، دانشجویان، فرهیختگان، اندیشمندان و اساتید حوزه ودانشگاه دعوت می کند، طرح های جدید و تجربیات خود را در راستای پویایی و خلاقیت تبلیغ دینی به این معاونت ارائه دهند.
وی یادآور شد: روش ها، تولید محتوا، گستره جغرافیایی، مدیریت تبلیغی، محیط های خاص تبلیغی، مخاطبان خاص تبلیغی دربردارنده موضوعات این فراخوان تبلیغی است.
مدیر کل مطالعات و برنامه ریزی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: روش های تبلیغ سنتی و منبر، تبلیغ رسانه ای، مجازی، هنری، نوشتاری، گروهی، چهره به چهره، نقش حوزه های علمیه در تحقق سند چشم انداز، هویت ایرانی و اسلامی، آسیب های اجتماعی و فرهنگی، مدرنیته، اخلاق و معنویت، بخشی از زیر موضوعات این فراخوان است.
وی اضافه کرد: چشم انداز تبلیغ در گستره بینالمللی، منطقهای، ملی، استانی، شهری، روستایی، تبلیغ در محیط های خاصی همچون اماکن مذهبی، آموزشی، دانشگاهی، ورزشی و اداری، تبلیغ بین نخبگان و فارغ التحصیلان، دانش آموزان و دانش پژوهان، بانوان، کودک و نوجوان، فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی از دیگر زیر موضوعات این فراخوان است.
حجت الاسلام سجادی با اشاره به ویژگی طرح ها و تجربیات ارائه شده تأکید کرد: به طرح هایی که نو و ابتکاری باشد، قابل آموزش و انتقال به دیگران بوده و قابلیت اجرا داشته باشد، جوایزی همچون کمک هزینه مکّه مکرمه، کمک هزینه عتبات عالیات، کمک هزینه مشهد مقدس، سکه بهار آزادی و ده ها جایزه نفیس دیگر اهدا می شود.
شایان ذکر است، علاقه مندان به ارائه طرح ها و تجربیات تبلیغی تا پایان فروردین ماه فرصت دارند طرح های خود را به نشانی قم ـ چهار راه شهدا ـ ساختمان مرکزی دفتر تبلیغات اسلامی ـ طبقه دوم ـ معاونت فرهنگی و تبلیغی ـ گروه تکنولوژی تبلیغ ارسال کنند یا با شماره 71160، پیش شماره 0251 داخلی 1199 تماس بگیرند.
گفتنی است، فرم ایدههای تبلیغی از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم «سمتا» به نشانی اینترنتی http://www.samta.ir قابل دریافت است./919/ت302/ع