۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۹۵۳۱۶
در پایگاه اندیشوران حوزه؛

اطلاعات 2500 پژوهشگر حوزوی به روز رسانی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر پایگاه اندیشوران حوزه، از ثبت اطلاعات و آمار بیش از 2 هزار و 450 پژوهشگر حوزوی از سراسر کشور، در قالب 25 رشته تخصصی در این پایگاه خبر داد.
حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید وجیه الله قاضوی، مدیرپایگاه علمی اندیشوران حوزه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران ضمن معرفی این پایگاه، گفت: پایگاه اینترنتی اندیشوران حوزه به نشانی www.andishvaran.com به عنوان یکی از پایگاه های اطلاع رسانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: پایگاه اندیشوران حوزه اطلاعات و آمار پژوهشگران حوزوی در رشته ها و تخصص های مختلف را در فضای مجازی به جامعه عرضه و معرفی می کند.

حجت الاسلام قاضوی با ارائه تاریخچه ای از روند فعالیت های این پایگاه بیان داشت: از سال 1381 بررسی و جمع آوری اطلاعات محققین حوزوی سراسر کشور، به منظور درج اطلاعات آنها در پایگاه اینترنتی اندیشوران حوزه آغاز شد که در ابتدا، فرمی ده صفحه ای برای شناخت دقیق محققین و جمع آوری اطلاعات عمومی و علمی آنها تنظیم و در بین آنان توزیع شد.

وی ادامه داد: هرچند به دلیل عدم آشنایی و شناخت بسیاری از محققان حوزوی در سراسر کشور و نیز عدم اطلاع از محل سکونت و اطلاعات عمومی آنها، جمع آوری و ثبت اسامی در این پایگاه 4 سال به طول انجامید، امّا با کمترین درصد خطا، اطلاعات ارزشمندی از آنان جمع‌آوری شده است.

حجت الاسلام قاضوی اضافه کرد: اطلاعات ارائه شده در این پایگاه حاصل زحمت تعدادی از محققان و فضلای حوزه است که در طول 5 سال گذشته به انجام رسیده است، همچنین در این مسیر از همکاری مراکزی همچون معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما نیز بسیار بهره برده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در سال 86 تحلیل و طراحی اولیه سایت به پایان رسید و از سال 87 به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرد و از اواخر سال گذشته به صورت رسمی با عضویت قریب به دوهزار نفر محقق و پژوهشگر حوزه فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

مدیر پایگاه اندیشوران با اشاره به خود روز آمد بودن این پایگاه اشاره کرد و گفت در حال حاضر از جمله خدمات این پایگاه علمی می توان به وجود کتابخانه، مجموعه جزوه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی همچنین مقالات متنوع اشاره کرد./919/پ203/ع

ارسال نظرات