۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۸۹۱۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی:

دفاع حوزه از نظام امری لازم و ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه حوزه باید حامی، ناصح و مدافع نظام اسلامی باشد، اگر نظام آسیب ببیند، حوزه نیز دچار آسیب خواهد شد و در چنین شرایطی دفاع حوزه از نظام امری لازم و ضروری خواهد بود.
حجت الاسلام سيدمحمد غروي حجت الاسلام سيدمحمد غروي عضو جامعه مدرسين
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبری به استان قم، سفری پر خیر و برکت فراوان برای مردم قم، حوزه های علمیه و حوزه علمیه قم بود.

وی استقبال مردم، حوزویان و علما را از مقام معظم رهبری بسیار باشکوه، پرشور و فراگیر توصیف کرد و ابراز داشت: با توجه به سبقه انقلابی و ولایتمداری مردم قم، غیر از این چیزی از آنها انتظار نمی رفت و خوشبختانه مردم قم با استقبال پرشور از رهبر معظم انقلاب اسلامی ولایتمداری و پایبندی خود را به نظام اسلامی نشان دادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر ده روزه ای که به این شهر مذهبی داشتند، با اقشار مختلف مردم، دانشگاهیان، خانواده های شهدا، حوزویان، اعضای شورای عالی و جامعه مدرسین، نخبگان حوزه، بسیجیان و مدیران استانی دیدار و گفت و گو کردند و این ملاقات ها نیز هر کدام در نوع خود بسیار خوب و جالب بود.

وی تصریح کرد: مراجع تقلید، علما و اساتید حوزه در سطوح و شؤون مختلف نیز دیدارهای جداگانه ای را با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی داشتند که در همه این دیدارها و ملاقات برکات خاصی مشاهده می شد و مقام معظم رهبری نیز نکات و بیانات بسیار جالب توجه و دقیقی را در خصوص مسائل اجتماعی، داخلی و امور مرتبط با حوزه های علمیه ایراد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین غروی، با اشاره به دیدارهای مقام معظم رهبری در سفر به قم با حوزویان و روحانیان ابراز داشت: ایشان در این سفر نسبت به مسائل حوزه های علمیه نیز اعتنا و عنایت خاص و قابل توجهی را مبذول داشتند و نکات مورد نیاز را برای تحول در حوزه های علمیه مطرح کردند.

وی با اشاره به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره تحول در حوزه های علمیه اظهار داشت: همانگونه که در بیانات و رهنمودهای حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری وجود داشت، تحول باید مبتنی بر یک سری اصول محکم حوزه باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم، در خصوص بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره رابطه نظام با حوزه های علمیه بیان داشت: نظام اسلامی برخاسته از حوزه است و طبیعتا در چنین شرایطی حوزه باید حامی، ناصح و مدافع نظام اسلامی باشد.

وی گفت: این مساله یک حقیقتی است که حوزه باید از نظام حمایت کند چراکه اگر نظام آسیب ببیند، حوزه نیز دچار آسیب خواهد شد و در چنین شرایطی دفاع حوزه از نظام امری لازم و ضروری خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: البته این مساله به این معنا نیست که حوزه نقش و رسالت خود را ایفا نکند و اگر کاستی و یا انحرافی را از دستگاهی مشاهده کرد، تذکر ندهد و نقش خود را به عنوان دلسوزی و انتقاد نسبت به مسائل ایفا نکند. /924/ت302/ح

ارسال نظرات