۲۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۸۳۶۲۶

دانشنامه روزه و ماه رمضان در فضای مجازی منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ دانشنامه روزه و ماه رمضان، از سوی محققان مرکز کامپیوتری علوم اسلامی در پایگاه اینترنتی حوزه نت منتشر شد.
حوزه نت


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از نورسافت، اکبر پوستچیان، مدیر پایگاه نورسافت روز پنجشنبه در بازدید مسؤولان مدرسه علمیه نرجس مشهد، هدف از تدوین و آماده سازی این دانشنامه مناسبتی را جمع‌آوری و طبقه بندی اطلاعات مربوط به ماه مبارک و در اختیار گذاشتن آن برای استفاده عموم عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: این دانشنامه با 418 مطلب شامل مقاله، گزیده کتاب، پرسش و پاسخ، چکیده پایان‌نامه در قالب 17 نمایه اصلی و 17 نمایه فرعی برای استفاده محققان و پژوهشگران علوم دینی از هم اکنون بر روی پایگاه حوزه نت قرار دارد.

کارشناس اطلاع رسانی مرکز نور ادامه داد: چیستی روزه، پیشینه تاریخی روزه در ادیان و ملل، روزه و رمضان در قرآن و روایت، روزه و سیره معصومان، ماه مبارک رمضان، اقسام روزه، رویت هلال و شروع و پایان روزه‌داری از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه است.

پوست چیان احکام روزه، اعتکاف و احکام آن را از دیگر نمایه‌های اصلی دانشنامه روزه و ماه رمضان دانست و اظهار داشت: آداب روزه، فلسفه، آثار و فواید روزه، عید فطر عید روزه‌داران و روزه در آیینه پرسش و پاسخ از دیگر نمایه‌های اصلی این دانشنامه به شمار می‌رود.

مدیر پایگاه نورسافت در ادامه به معرفی برخی از نمایه‌های فرعی پرداخت و گفت: معنای روزه، روزه فتح قله تقوا، روزه روزگار پیوستن به اصل خویش، روزه و ریاضت و ارتباط روزه با سالم‌سازی نیت از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.

وی بیان داشت: علاقمندان می‌توانند برای استفاده از این دانشنامه به نشانی اینترنتی
http://hawzah.net مراجعه کنند./919/د102/ع

ارسال نظرات