۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۷۷۵۱۸
بخش سوم / صفار هرندی:

برخی از رجال سیاسی به بن بست رسیده اند

خبرگزاری رسا ـ دکتر صفار هرندی گفت: فاصله دکتر احمدی نژاد با روسای جمهور قبلی در پی گیری منویات انقلابی و رهبری بسیار زیاد است و اگر هم اشکالاتی در ایشان مشاهده می شود تنها چند نمره از کارنامه ایشان کم می شود.
دکتر صفار هرندي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد حسین صفار هرندی دوشنبه شب در مسجد اهل بیت قم ضمن تحلیل حوادث بعد از انتخابات از برخی فرزندان آقای هاشمی انتقاد کرد و گفت: ما به آقای هاشمی رفسنجانی اهانت نمی کنیم چون دستور رهبری بوده است و ما هم وفادار هستیم اما تحلیل قضایا و بیان واقعیات را نمی توان نادیده گرفت و اقتضای توسعه بصیرت نیز چنین چیزی را اقتضا می کند.

وی تصریح کرد: در سال 88 در مصاحبه ای که مهدی هاشمی با روزنامه یواس تودی داشت می گوید اگر پدر من این بار رییس جمهور شود قانون اساسی را بگونه ای تغییر خواهد داد که اختیارات ولی فقیه حداکثر در حد اختیارات تشریفاتی ملکه انگلیس باشد.

وی با بیان اینکه از این واضح تر نمی شود جمهوری اسلامی مشروطه را تعریف کرد گفت: این حرف مهدی هاشمی دقیقا همان حرفی است که منتظری به خاتمی زد، البته در آن زمان دفتر مجمع تشخیص بیانیه ای صادر کرد و این موضوع را تکذیب کرد که من نمی دانم چه ربطی به دفتر داشت.

صفار هرندی در خصوص فائزه هاشمی و نقش وی در حوادث اخیر نیز گفت: فائزه هاشمی که در تجمعات اخیر در تهران مشاهده شد و نواز آن نیز موجود است نام رهبر فرزانه انقلاب را با اهانت می برد و می گوید: ایشان که در زمان پدر من و خاتمی رهبر نبود حالا چند سالی است خیال می کنند رهبر هستند، این یعنی همان چیزی که دولت اصلاحات تحت عنوان لوایح دو قلو به مجلس ششم فرستاد و این مجلس هم آن را تصویب کرد.

این استاد دانشگاه با اشاره به مفاد لوایح دو قلو ابراز داشت: در بخشی از این لوایح از اختیارات رهبری کاسته و به ریس جمهور تفویض می شد و در دو لایحه هم اختیارات نظارتی شورای نگهبان سلب می شد که این لوایح در واقع تغییر قانون اساسی بود.

وی با بیان اینکه در دوران اصلاحات عملا به سوی جمهوری اسلامی مشروطه می رفتند تاکید کرد: سران اصلاحات در مصاحبه های خود حاکمیت دو گانه را یکی از کارهای خوب خود می دانستند.

صفار هرندی گفت: اینها می گفتند ما باید تلاش کنیم که از اختیارات رهبری کم کرده و جنبه مردمی کشور را تقویت کنیم که این موضوع یک حقه بازی بود.

وزیر سابق ارشاد ابراز داشت: جمهوری اسلامی مشروطه یک فرصت بود برای جا انداختن یک دروغ بزرگ که برخی ها می گفتند ما می خواهیم نظام را در بخش مردمی آن تقویت کنیم.

صفار هرندی مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات اخیر را ضربه ای بزرگ به این طرز تفکر دانست و تاکید کرد: آنهایی که می گفتند عقبه مردمی نظام کمرنگ شده در انتخابات اخیر دیدند که تصورشان پایه و اساس ندارد و مردم که از دولت نهم خدمات زیادی دیده بودند دوباره اعتماد خود را به دولتمردان نشان دادند.

وی دولت خدمتگزار را وفادارترین دولت به گفتمان امام و انقلاب و رهبری دانست و افزود: گفتمان اسلامی که شعار اصلی دولت بود در دوره دهم جمهوریت نظام را تقویت کرد و این انتخابات آینده جمهوریت نظام را بیمه کرد.

وی با بیان اینکه استراتژی دولت احمدی نژاد با دیگر دولت ها متفاوت است به شعار تغییر کروبی اشاره کرد و گفت: بله مردم منتظر تغییر بودند، اما تغییر مورد انتظارشان تغییر رفتار مسئولان و دولتمردان در مقابل مردم و تواضع و فروتنی آنها بود.

صفار هرندی با اشاره به کارنامه دولت اصلاحات خاطر نشان کرد: در دوره اصلاحات بیم ادامه جمهوری اسلامی جدی بود وقتی برخی ها در وزارت کشور نشسته بودند و برای جمهوری عرفی و عمومی طراحی و نقشه چینی می کردند که به عقیده من تغییر قوانین عمومی که آن زمان مطرح می شود همان سکولاریسم و جدایی دین از سیاست بود.

وی در ادامه از به بن بست رسیدن برخی از رجال سیاسی کشور سخن گفت و افزود: در بین عموم مردم جمهوری اسلامی مشروطه موضوعیت ندارد و بیش از 90 درصد مردم طرفدار جمهوری اسلامی هستند اما در بین رجال سیاسی برخی از افراد هستند که به بن بست رسیده اند و می گویند با جمهوری اسلامی نمی شود ادامه داد.

این استاد دانشگاه بیانیه های حزب مشارکت، سازمان مجاهدین و برخی از تشکل های معلوم الحال را شاهدی بر این مدعا دانست و تاکید کرد: اینها در آزمون ها و انتخابات های مختلف، بخت خود را برای پیگیری این ایده در حاکمیت آزمودند اما مردم دست رد به سینه آنها زدند و از این رو رای نگرفتن خود را با پیمان بستن با ضد انقلاب دنبال کردند.

صفار هرندی تصریح کرد: در حوادث اخیر جریان تجدید نظر طلب که به جمهوری غیر ایرانی دلبسته بود فرض اش این بود که وقتی در کف خیابان ها شعارهای ساختار شکنانه سر داده شود با مشارکت طرفداران جمهوری اسلامی مشروطه زمینه برای چانه زنی با مرکزیت نظام فراهم می شود.

هرندی افزود: اینها می گفتند ما یک جریان خیابانی را هدایت می کنیم و وقتی هیبت آن را به رخ مسئولان ارشد نظام کشیدیم مشغول چانه زنی می شویم و می گوییم اگر می خواهید شرایط آرام و جمع شود باید از مواضع خود تنازل کرده و لوایح دو قلو به جریان بیفتد و ایده ها و خواسته های ما عملی شود.

وی تاکید کرد: این جریان اگر قوت پیدا می کرد و می توانست کف خیابان ها را در اختیار داشته باشد قصد داشت با رهبری چالش بکند.

این فعال سیاسی با اشاره به اتفاقات سال 78 تصریح کرد: در آن زمان برخی ها خیالاتی شدند و نماینده ای از این جریان فتنه جو به بیت رهبری رفت و به نمایندگی از این جریان وارد مذاکرده شد و گفت اگر می خواهید خیابان ها خلوت شود باید خواسته های ما را بپذیرید اما رهبر فرزانه انقلاب با تدبیر و صلابت و شجاعت دست رد به سینه آنها زد.

صفار هرندی افزود: اینها پس از ناکامی در تحقق ایده های خود این بار در حوادث اخیر پر رو تر شده و وقیحانه تر وارد میدان شدند و در حالی که رسانه های بیگانه عملا و علنا از آنها حمایت می کرد طرفداران جمهوری اسلامی مشروطه به جمهوری غیر دینی دل بسته بود اما خداوند آنها را ناکام گذاشت و من حضور پر شور و حماسه مردم در نهم دی ماه و 22 بهمن را قدرت نمایی خدا در ایران می دانم.

وزیر سابق ارشاد همچنین در خصوص مشایی نیز به بحث و بررسی پرداخت و اصرار رییس جمهور بعد از تاکیدات رهبری در حفظ مشایی را فاقد توجیه ذکر کرد.

وی تاکید کرد: فاصله آقای احمدی نژاد با قبلی ها در پیگیری منویات انقلابی و رهبری بسیار زیاد است و اگر چند اشکال و اشتباه در عمل او می بینیم که حتما می بینیم چند نمره از او کم می کنیم اما نمره قبولی به او می دهیم اما معلوم نیست دیگران نمره قبولی بگیرند.

صفار هرندی احمدی نژاد را صالح ترین فرد برای ریاست جمهوری دانست و گفت: الان هم اگر بحث رای گیری در میان باشد می گوییم احمدی نژاد اصلح است و من تردیدی در رای خود به رییس جمهور کنونی ندارم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص کارنامه این وزارتخانه در دوران مسئولیت خود ابراز داشت: ما در مجموع کارنامه این وزارتخانه را مثبت ارزیابی می کنیم اما معتقدیم کار وزارت ارشاد تولید فرهنگ نیست بلکه نظارت، حمایت و هدایت است. /924/پ202/ج


ارسال نظرات