۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۶۵۵۵۵
حجت الاسلام هدایت تصریح کرد؛

حکم جهاد رهبر معظم انقلاب واجب عینی است

حکم جهاد رهبر معظم انقلاب واجب عینی است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: حکم جهاد رهبر معظم انقلاب در رابطه با مسائل لبنان واجب عینی است و نه کفایی. وقتی که ولی الهی یک امر اجتماعی را واجب عینی می کند، قطعا اهمیت آن از نماز و روزه و تکالیف فردی بالاتر است.
به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدهادی هدایت با تحلیل پیام اخیر رهبر معظم انقلاب در مورد حوادث لبنان گفت: رهبر معظم انقلاب پیش از اعلام شهادت سید حسن نصرالله پیامی را صادر کردند که روح این پیام مملو از امید است. اولین جمله رهبر معظم انقلاب سگ هار بودن اسرائیل است. این قاعده است که وقتی سگ در موقعیتی قرار می گیرد که حیثیت حیاتی خود را در خطر میبیند، اوج هار بودنش آشکار می شود و چشم و گوش بسته به اطراف خود حمله می‌کند. اسرائیل نیز خود را در معرض جدی حیات می داند.
 
وی افزود: بحث دیگر باند تروریست حاکم بر این رژیم است. ترور زمانی است که جرات روریارویی مستقیم با شخص را ندارند. به همین جهت دست به ترور می‌زنند؛ همانگونه که در کربلا نیر به جهت ترس از رویارویی مستقیم با حضرت اباالفضل العباس علیه السلام ایشان را ترور کردند.
 
استاد حوزه و دانشگاه ترور را نشانه ضعف رژیم صهیونیستی داسنت و اظهار داشت: اگر نگاهی به شخصیت هایی که اسرائیل از ابتدا آن را را ترور کرده است بیندازیم، متوجه این نکته خواهیم شد که همگی از افرادی هستند که در میدان با شجاعت و روح حماسی خود پیروزند و به همین دلیل ترور می شوند. اشخاصی مانند سید عباس موسوی، عماد مغنیه، شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، اسماعیل هنیه، فواد شکر یا شیخ راغب حرب که معروف به شیخ الشهدای لبنان است و من معتقدم سید حسن نصرالله شاگردی وی را کرده است. اینها افرادی بودند که اسرائیل از رویارویی با آنان به شدت هراس داشته است.
 
حجت الاسلام محمدهادی هدایت به خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی در پیام امام خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: مسئله دیگری که رهبر معظم انقلاب بدان اشاره می کنند این است که اینها از جنگ یکساله خود در غزه درس نگرفته اند و می خواهند همان راه را در لبنان دنبال کنند. اگر بخواهیم به عقب برگردیم، می بینیم اسرائیل از بدو تشکیل خود تا کنون جنایاتی بی شرمانه را مرتکب شده است. تخریب بیش از 530 شهر و روستا و 150 هزار شهید فلسطینی که 30 هزار نفر از آنان کودکان هستند، برگی از این جنایات است. صهیونیست ها با 75 سال قتل و غارت اما هنوز نتوانسته اند یک دولت کامل را در سرزمین های اشغالی مستقر کنند و امروز در اسرائیل یک دولت جنگی و نظامی مستقر است که تابحال نتوانسته است بر جریان مقاومت پیروز شود.
 
وی افزود: با این حال حزب الله را به نابودی تهدید می کنند. اما حزب الله امروز دیگر حتی حزب الله جنگ 33 روزه هم نیست و به شدت قوی شده است. لذا همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: قطعا پیروزی با حزب الله و همه مسلمانان طعم پیروزی را خواهند چشید.
 
حجت الاسلام هدایت در پایان با تاکید بر حکم جهاد ولی فقیه مسلمین تصریح کرد: نکته‌ی بسیار مهمی که در آخر پیام رهبر معظم انقلاب به چشم می‌خورد، این است که فرمودند: « بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.» این ادبیات را ما کمتر از رهبر معظم انقلاب می بینیم و این از تیرهای اساسی و سرنوشت ساز ایشان است.
 
وی ادامه داد: این عبارت ایشان واجب عینی است و نه کفایی. وقتی که ولی الهی یک امر اجتماعی را واجب عینی می کند، قطعا اهمیت آن از نماز و روزه و تکالیف فردی بالاتر است. بنابراین نصرت امروز حزب الله و شیعیان لبنان بر هر مسلمانی به هر صورتی که باشد، واجب است و این جهاد نیز یک جهاد گسترده است که در همه شرایط زمانی و مکانی و امکاناتی صدق می کند. لذا راهپیمایی و تظاهرات میدانی صرف کافی نیست و در تعارض با این وجوب عینی است. بایستی امروز در تمامی ابعاد این رژیم را مورد هدف قرار داد. همه کالای های اسرائیلی باید در جهان اسلام به شکل عجیبی تحریم شوند و نبض اقتصادی این رژیم را از کار انداخت. هر کس به هر صورت که می‌تواند و در هر کجا که هست باید کمک کند.
ارسال نظرات