۲۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۶۵۳۳۲
پزشکیان:

زن مومن و مسلمان عفت و حجاب دارد

زن مومن و مسلمان عفت و حجاب دارد
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه البته باور ما این است که زن مومن و مسلمان عفت و حجاب دارد، تأکید کرد: اختلافی بر سر این موضوع نداریم، اما اینکه بیاییم بر سر این موضوع به گونه‌ای عمل کنیم که محل سوءاستفاده دشمن شود، خطرناک و زیان‌بار است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور شامگاه دوشنبه در آغاز هفته وحدت در دیدار جمعی از علما و بزرگان اهل تسنن، با تبریک فرارسیدن ایام میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) تصریح کرد: ما از ابتدا حرف و شعارمان وحدت، انسجام و وفاق بود و حالا هم خواست خدا بود که برگزاری اولین نشست خبری در دولت چهاردهم و نیز دیدار با شما با چنین روزی مقارن شود که آن را به فال نیک می‌گیریم.

وی با اشاره به سیره عمل پیامبر گرامی اسلام در تلاش برای ایجاد و تقویت برادری در هنگام ورود به مدینه و نیز زمان فتح مکه، با طرح این سوال که آیا ما امروز در عمل واقعا از سخن و سیره رسول رحمت پیروی می‌کنیم؟ افزود: نتیجه عمل ما همین اختلافاتی است که ما را درگیر و گرفتار خود کرده و باعث شده رژیم صهیونیستی جرأت پیدا کند چنین گستاخانه زنان و کودکان بی‌گناه و مظلوم فلسطینی را که در حکم ناموس مسلمانان هستند، به خاک و خون بکشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما مسلمانان، یک خدا، یک کتاب و یک پیامبر داریم، اما درباره دستورات صریح خداوند و قرآن و سیره و سخن رسول گرامی اسلام برای وحدت، با یکدیگر اختلاف می‌کنیم، این تفرقه و اختلاف را به نوعی عصیان در برابر خداوند دانست و گفت: در دستورات دینی ما رفع اختلاف و ایجاد وحدت از نماز و روزه اولی‌تر است و در دولت چهاردهم تاکنون سعی کرده‌ایم در عمل، به دنبال اجرای این دستور دین باشیم و در آینده نیز همین مسیر را دنبال خواهیم کرد.

پزشکیان بزرگترین معروف را وفاق و وحدت و خطرناک‌ترین منکر را تفرقه و اختلاف توصیف و تصریح کرد: زمانی باید برای اسلام نگران بود و فریاد وا اسلاما سر داد که ما چنان در اختلافات خود غرق شویم که یک رژیم جنایتکار در سایه سکوت و بی‌تفاوتی ما زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون بکشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه البته باور ما این است که زن مومن و مسلمان عفت و حجاب دارد، اضافه کرد: اختلافی بر سر این موضوع نداریم، اما اینکه بیاییم بر سر این موضوع به گونه‌ای عمل کنیم که محل سواستفاده دشمن شود، خطرناک و زیان‌بار است. غیرت دینی ما باید در زمینه ظلم، بی‌عدالتی و ریخته شدن خون فلسطینیان بی‌گناه در غزه به جوش بیاید.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه نیک می‌دانم که عمل به این سخنان به هیچ وجه راحت نیست، اما در حد توان برای اجرای آنها تلاش خواهم کرد، گفت: به عنوان نمونه تا امروز در جمع اعضای دولت یک فرد اهل تسنن حضور نداشته، اما امروز یکی از معاونان رئیس جمهور سنی مذهب است. ما تلاش خواهیم کرد فارغ از قومیت، نژاد، مذهب، گویش و وابستگی‌های گروهی و جناحی، توانمندترین افراد را در مسئولیت‌ها قرار دهیم.

پزشکیان با بیان اینکه نمی‌دانم برای ایجاد دسته‌بندی‌هایی که امروز فقط به صرف نزدیکی و دوستی افراد با هم و نه توانمندی‌های آنان شکل گرفته، آیا خدا از ما می‌گذرد یا نه، افزود: بیایید در هفته وحدت، همه قلباً برای رفع اختلافات و تقویت انسجام و وفاق و به دنبال آن برای رفع تبعیض، بی‌عدالتی، فقر، فساد، رانت و رشوه تلاش کنیم. فرصت حل مشکلات یکی از بزرگترین نعماتی است که خدا در اختیار ما قرار داده و باید به شدت مراقب باشیم که کفران نعمت نکنیم.

پیش از سخنان رئیس جمهور در این مراسم، تعدادی از علما و بزرگان اهل سنت نیز در سخنانی به تشریح دیدگاه‌ها، مطالبات و انتقادات خود از اعمال برخی محدودیت‌ها از جمله در زمینه پذیرش داوطلبان کنکور اهل سنت، پرداختند که دکتر پزشکیان قول داد به این مسائل رسیدگی شود.

ارسال نظرات