۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۶۳۵۶
مشاور وزیر ارشاد:

حوزه باید راهبری فعالیت های قرآنی در کشور را بر عهده داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: تنها در صورتی می توان به توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در کشور امیدوار بود که حوزه های علمیه در این راستا فعال باشند.
حجت‌الاسلام حميد محمدي، مشاور وزير ارشاد در امور قرآني و رئيس مرکز هماهنگي،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، مسؤول مرکز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، چهار شنبه شب در سومین همایش اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم، در سخنانی با اشاره به مهجوریت قرآن کریم در جامعه ابراز داشت: مهجوریت قرآن کریم معلول مهجوریت قرآن در حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه خاطرنشان کرد: تنها در صورتی می توان به توسعه کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در کشور امیدوار بود که حوزه های علمیه در این راستا فعال باشند.

وی بیان داشت: اگر طلاب و روحانیون در راستای فعالیت های قرآنی فعال شوند آینده امیدوار کننده ای متصور است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حوزه های علمیه باید میدان دار فعالیت های قرآنی در کشور باشند گفت: حوزه باید از هنر برای انتقال معارف و مبانی اسلامی بهره بگیرد اما متاسفانه در راستای این امر مهم غفلت شده است.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: هنر اگر در استخدام معارف و مبانی اسلامی و الهی قرار گیرد می توان نسبت به باز خورد مناسب آن در عرصه های مختلف جامعه امیدوار بود.

این استاد حوزه و دانشگاه، وظیفه حوزویان را تحقیق و پژوهش لازم معارف قرآنی و تبدیل آن به فیلم نامه دانست و تاکید کرد: اگر هر نهاد و فردی غیر از حوزه های علمیه و طلاب به این امر مهم اقدام کند به بیراهه خواهد رفت.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: اگر معارف اسلامی و قرآنی در قالب هنر ارائه نشود ما دچار عقب ماندگی های فراوانی خواهیم شد و اگر عقبه پژوهشی این اقدامات در حوزه های علمیه سامان پیدا نکند باید منتظر شیوع انحرافات در معارف قرآنی نیز باشیم.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حوزه های علمیه باید راهبری امور و فعالیت های قرآنی را بر عهده داشته باشد تصریح کرد: در حال حاضر فعالیت های قرآنی کشور فاقد یک روزنامه شایسته است و به عقیده من باید روزنامه فاخر قرآنی با راهبری و نظارت حوزه های علمیه شکل بگیرد و ما در وزارت ارشاد از این موضوع حمایت ویژه ای خواهیم کرد.

مسؤول مرکز ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، رشد حوزه های علمیه را رشد نظام دانست و گفت: هر چه حوزه های علمیه پویاتر و فعال تر در عرصه های مختلف حضور داشته باشد نظام منتفع می شود؛ اما در صورتی که آسیبی به حوزه های علمیه وارد شود کل نظام آسیب خواهد دید.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنانش از تدوین منشور فعالیت های قرآنی کشور خبر داد و تاکید کرد: این منشور که سیاست های کلان قرآنی را سامان دهی می کند برخی از وزرا و مسؤولان ارشد کشور در آن عضویت دارند و رئیس جمهور نیز ریاست افتخاری آن را بر عهده دارد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات