۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۷۵۸۵۳۵
آیت الله رجبی:

شهید آیت الله رئیسی در ثواب اتفاقات خوب آینده جبهه مقاومت شریک است

شهید آیت الله رئیسی در ثواب اتفاقات خوب آینده جبهه مقاومت شریک است
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) شهید رئیسی را مصداق آیه ۲۳ احزاب عنوان کرد و شهادت وی را موجب برکات زیادی در عرصه داخلی و خارجی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)  در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که عصر دیروز در موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به آیه 23 احزاب «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا» شهید آیت الله رئیسی را مصداق این آیه دانست و گفت: مسئله صدق در فرهنگ قرآنی یک مسئله برجسته و مهم است، هرکس در قیامت به چیزی می رسد به واسطه مرتبه ای از عمل به صداقت است.

وی پیرامون این آیه افزود: این آیه صادقان را به دو قسمت تقسیم می کند؛ کسانی که به عهدشان وفا کرده اند و دوم کسانی که منتظر هستند، یعنی این حرکت صادقین همچون رودی در طول تاریخ در جریان است و متوقف نمی شود و همه باید سعی کنیم جزو این گروه «من ینتظر» باشیم.

آیت الله رجبی پیرامون حادثه شهادت شهدای خدمت گفت: باید پس از این واقعه تلخ و دردناک به فکر وظیفه خود باشیم. شهید رئیسی در عمل و اعتقاد نشان داد که باید به خدا اعتماد داشت و در نتیجه خداوند جزایش را در دنیا و آخرت داده و خواهد داد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به آیه 23 احزاب، صادقین را انگشت شمار توصیف کرد و توضیح داد: این آیه اشاره دارد به اینکه از میان مومنان اندک افرادی هستند که صداقت خودشان را نشان می دهند. یکی از نشانه های صداقت، عهد بستن با خداست. یعنی صادقانه با خدا رفتار کردن.

وی یکی از دلایلی که شهید رئیسی برای خود و دولتش شأنیتی قائل نبود و به طعن ها و اهانت ها اهمیتی نمی داد و دست از تلاش بر نمی داشت را عهد صادقانه با خدا عنوان کرد و اظهار داشت: شهید رئیسی واقعا باور داشت نباید به غیر خدا دل بست و مدام در حال انجام وظیفه الهی بود و به چیز دیگری توجه نمی کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری نشانه دیگر صداقت را پیوند با ولایت معرفی کرد و ابراز داشت: آقای رئیسی پیوندش با ولایت صادقانه بود. از عمق جان عقیده داشت آن چیزی را که رهبری می پسندد و حتی دستور هم نداده است باید انجام دهد.

وی افزود: شهید رئیسی بسیاری از تصمیماتش را با رهبری هماهنگ می کردند در مقابل انتقادات اما هیچگاه به این موضوع اشاره نمی کردند تا مبادا از ولایت خرج شود و خودش را خرج ولایت می کرد.

آیت الله رجبی با اشاره به سخن شهید رجایی مبنی بر اینکه هرکس باید در امور اجتماعی مقلد رهبرش باشد، تأکید کرد: در نظام اسلامی امکان ندارد کسی بگوید با خدا صادقانه عمل می کنم اما با ولایت رابطه ای نداشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) صداقت شهید آیت الله رئیسی با مردم را یکی دیگر از نشانه های صداقت با خدا عنوان کرد و گفت: شهید رئیسی بسیار مردمی بود و خستگی در راه رفع نیازمندی های مردم برایش معنا نداشت و پس از شهادتش مردم فهمیدند چه کسی را از دست دادند.

وی پیرامون جزا و پاداش صادقین گفت: کسانی که ثابت قدم باشند در صداقت، خداوند به آنها هم در دنیا و هم در آخرت پاداش خواهد داد. این تشییع پرشور مردم یکی از پاداش های دنیوی صداقت شهید رئیسی است و خدا می داند در آخرت چه چیزی برایش در نظر گرفته شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری شهید رئیسی را سهیم در تمام اتفاقات خوبی که در آینده برای جبهه مقاومت رخ می دهد دانست و خاطرنشان کرد: حضور مردم در تشییع شهید رئیس در عرصه داخلی و بین الملل اثرگذار بود و همانطور که رهبری فرمودند این شهادت آثاری برای همه مردم و جبهه مقاومت خواهد داشت و بی شک این شهادت بنیان های رژیم صهیونیستی را متزلزل تر کرد.

آیت الله رجبی صداقت داشتن با خدا را موجب ایجاد برکات زیاد برای خود و دیگران عنوان کرد و اظهار داشت: اینکه انسان همچون شهید رئیسی هم در زمان حیات و هم در شهادتش برکت داشته باشد نتیجه صدق است. این صدق باعث شد بسیاری افرادی که نفاق در دل داشتند توبه کنند که این هم یکی دیگر از برکات صدق شهید آیت الله رئیسی است.

ارسال نظرات