۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۷۵۸۴۶۳
به همت ستاد جهادی مدارس و موسسات حوزه علمیه؛

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور علما و طلاب در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بزرگداشت شهدای خدمت به همت ستاد جهادی مدارس علمیه و موسسات حوزوری استان قم با سخنرانی آیت الله رجبی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و با حضور طلاب، فضلا و اساتید، عصر امروز چهارشنبه نهم خرداد در سالن همایش های موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با گرامیداشت یاد شهدا، ضایعه شهادت شهدای خدمت را مخصوص ایران ندانست و گفت: این اتفاق نه تنها برای ما ایرانیان بلکه در سطح بین الملل و خصوصا برای محور مقاومت نیز دردناک و ناراحت کننده بود.

وی در ادامه بر لزوم توجه به فضای بین الملل و تبعات حوادث اخیر تأکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب  فرمودند ما در یک نقطه عطف تاریخی قرار داریم و می توان تاریخ منطقه را به دو بخش قبل و بعد از عملیات وعده صادق تقسیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری بیداری ملت های جهان و همدلی و همگرایی بی نظیر بین المللی در زمینه مسئله فلسطین را یک امر فوق العاده و فرصتی مغتنم برای جبهه مقاومت دانست و گفت: در این فضا جبهه مقاومت و خصوصا حوزه علمیه باید گفتمان مقاومت، دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفتمان وحدت و گفتمان فطرت را تبیین کند تا بیش از پیش شاهد پیشرفت در عرصه تقویت جبهه حق و تضعیف استکبار جهانی و صهیونیسم باشیم.

در ادامه آیت الله رجبی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به آیه 23 احزاب «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا» شهید آیت الله رئیسی را مصداق این آیه دانست و مسئله صدق در فرهنگ قرآنی را یک مسئله برجسته و مهم عنوان کرد و گفت: هرکس در قیامت به چیزی می رسد به واسطه مرتبه ای از عمل به صداقت است.

وی پیرامون این آیه افزود: این آیه صادقان را به دو قسمت تقسیم می کند؛ کسانی که به عهدشان وفا کرده اند و دوم کسانی که منتظر هستند، یعنی این حرکت صادقین همچون رودی در طول تاریخ در جریان است و متوقف نمی شود و همه باید سعی کنیم جزو این گروه «من ینتظر» باشیم.

آیت الله رجبی پیرامون حادثه شهادت شهدای خدمت گفت: باید پس این واقعه تلخ و دردناک به فکر وظیفه خود باشیم. شهید رئیسی در عمل و اعتقاد نشان داد که باید به خدا اعتماد داشت و در نتیجه خداوند جزایش را در دنیا و آخرت داده و خواهد داد.

ارسال نظرات