۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۷۰۵۵۴۹
رییس دانشکده علوم و معارف حدیث در گفت و گو با رسا:

آیت الله ری شهری هیچ گاه تدریس و پژوهش های علمی را تعطیل نکرد

آیت الله ری شهری هیچ گاه تدریس و پژوهش های علمی را تعطیل نکرد
حجت الاسلام طباطبایی به بیان سیره علمی و اخلاقی آیت الله ری شهری پرداخت و گفت: ایشان  در کنار مسؤولیت‌های سیاسی خود هیچ گاه تدریس و پژوهش‌های علمی را تعطیل نکرد.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، رییس دانشکده علوم و معارف حدیث در گفت وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله ری شهری، به تبیین سیره علمی و اخلاقی ایشان پرداخت و گفت: دانش حدیث نسبت به سایر عرصه های علمی تغییر و تحول شگرفی یافته و شاهد رشد و پیشرفت در علم حدیث می باشیم که این امر را مرهون زحمات و تلاشهای فراوان آیت الله ری شهری هستیم.

حجت الاسلام طباطبایی ابراز داشت: آیت الله ری شهری با تأسیس موسسه دارالحدیث و دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث تحول بزرگی در عرصه معارف قرآنی و حدیثی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه آیت الله ری شهری بر فعالیت های بیش از 100 عنوان پژوهشی نظارت علمی داشته، گفت: حاصل این پژوهش ها بیش از 400 جلد کتاب در موضوعات فرهنگ و حدیث اهل بیت و همچنین موضوعات روز آمد و انتزاعی همانند فرهنگ محیط زیست بوده است.

رئیس دانشکده علوم و معارف حدیث بیان کرد: شاگردان آیت الله ری شهری و پژوهشگران حدیثی مؤسسه دارالحدیث در نهادهای رهبری در دانشگاه ها و مراکز علمی دیگر مشغول فعالیت شدند و این امر سبب شده که تا دانش حدیث و معارف اهل بیت در کشور گسترش پیدا کند.

وی با بیان اینکه آیت الله ری شهری احاطه کامل به معارف قرآنی و حدیثی داشت، تصریح کرد: آیت الله ری شهری به روایت تنها از یک منظر توجه نمی کرد، بلکه همه زوایای روایات و آیات قرآن را استخراج، جمع آوری و ارائه می کرد.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به تلاش های مرحوم آیت الله ری شهری در عرصه ترویج فقه و معارف اهل بیت(ع)، بیان کرد: ایشان در کنار مسؤولیت ها و فعالیت های سیاسی خود هیچ گاه تدریس و پژوهش های علمی را تعطیل نکرد و حتی این عالم بزرگوار تا اواخر عمر خویش در جلسات تفسیری با محققان مؤسسه دارالحدیث شرکت می کرد.

رئیس دانشکده علوم و معارف حدیث با بیان اینکه مجموعه تلاش های علمی مرحوم آیت الله ری شهری سبب شده آثار بی نظیر و ارزشمندی از ایشان به یادگار بماند، گفت: از مرحوم آیت الله ری شهری آثار ارزشمندی همانند دانشنامه خاتم النبیین (ص)، امیرالمومنین، امام حسین(ع) و حکمت نامه حضرت فاطمه(س) باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله ری شهری در اواخر عمر خود مشغول پژوهش و تدوین حکمت نامه امیرالمؤمنین بود، افزود: بیش از 50 عنوان اثر از آیت الله ری شهری در مرحله تدوین و چاپ قرار داشته که امیدوارم زودتر این کتابها منتشر و در دسترس عموم قرار گیرد.

وی آیت الله ری شهری را انسانی اخلاق مدار و منضبط توصیف کرد و گفت: ایشان شب ها زود می خوابید اما شب زنده داری های طولانی داشت و به عبادت و راز و نیاز مشغول بود و بعد از اذان فعالیت های اصلی خود را شروع می کرد.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به سیره اخلاقی آیت الله ری شهری خاطرنشان کرد: ایشان در حسن اخلاق و فضایل اخلاقی و آداب نیکو در معاشرت فرد کم نظیری بود که سیره اخلاقی این عالم بزرگوار می تواند الگویی برای دیگران قرار گیرد.

ارسال نظرات