۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۶۵۱۵۶۷
رییس مرکز فقهی تبلیغی جواد الائمه تبیین کرد؛

راهکارهای ایجاد همدلی بین خانواده و افراد جامعه

راهکارهای ایجاد همدلی بین خانواده و افراد جامعه
حجت الاسلام تقوی ایجاد مقدمات همدلی را سبب همدلی دانست و گفت: ادب از مقدمات همدلی است که ادب در گفتار، ادب در کردار و ادب در آیین از آن جمله است.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جواد الائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به ضرورت همدلی در بین خانواده و همکاران با توجه به آیات و روایات اشاره کرد.

وی بررسی چالش های بر سر راه همدلی را بهترین راهکار برای داشتن همدلی دانست و گفت: بهترین راه برای داشتن همدلی در شغل های مختلف این است که ببنیم چه مواردی بر سر راه وجود دارد تا همدلی ایجاد نشود و آن ها را از میان برداریم.

حجت الاسلام تقوی اظهار کرد: زیرآب هم را زدن از جمله چالش های ایجاد همدلی در مشاغل مختلف است غافل از این که نه علم و نه گذر زمان و نه آن چه در تاریخ ثبت شده است این راهکار موجب این که ما به جایی برسیم، نشان نمی دهد.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جواد الائمه بیان داشت: امام صادق(ع) می فرماید: «اگر نگاه شما ارتقا و بالا رفتن همکاران و همسایه های شما باشد، خداوند همان گونه که باران را فرستاده و همه استفاده کرده و طاهر کننده است و جود شما را طاهر می کند.» بنابراین براساس معارف دینی اگر دیگران را احیا کنیم، خود ما هم احیا می شویم.

وی در ادامه به همدلی بین خانواده اشاره و ابراز کرد: از آغاز آفرینش زندگی با خانواده شکل گرفت، با ایجاد همدلی در خانواده بنیان خانواده مستحکم می شود و براساس معارف توحیدی و دینی اگر بنیان خانواده مستحکم باشد، بنیان جامعه هم مستحکم است.

حجت الاسلام تقوی ادب را مقدمه همدلی بیان و اظهار کرد: اگر مقدمات همدلی را ایجاد کنیم، همدلی به وجود می آید و ادب از مقدمات همدلی است که ادب در گفتار، ادب در کردار و ادب در آیین از آن جمله است، اگر هر کسی به هر آیینی که معتقد هست، عمل کند در این صورت همدلی ایجاد می شود.

رییس مرکز فقهی تبلیغی جواد الائمه افزود: اگر تناسب ها در گزینش همسر رعایت شود، خانواده مستحکم می شود، نبود تناسب ها موجب می شود تا همدلی ها دچار چالش می شود./864/ت302/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات