۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۶۱۲۴۸۷
امام جمعه بجنورد:

رونق تولید درگرو اصلاح فرهنگ کار در کشور است

رونق تولید درگرو اصلاح فرهنگ کار در کشور است
امام جمعه بجنورد با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ دوگانه به‌هم‌ پیوسته محسوب می‌شوند، گفت: بر این اساس اگر فرهنگ کار را درست نکنیم رونق تولید صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آئین تجلیل از خادمان همایش ملی امام سجاد (ع)؛ اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی فرهنگی که به میزبانی بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب موضوع سبک زندگی اسلامی را در سفر به این استان مطرح کردند، ما آمادگی داریم این همایش را با تکیه بر سبک زندگی مابقی ائمه اطهار (ع) هم برگزار کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توانیم همایش بعدی را تحت عنوان سبک زندگی امام باقر (ع)؛ مقاومت فرهنگی و اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگر هستند و همان‌گونه که اقتصاد در فرهنگ و معنویت نقش دارد، ارتقای فرهنگ هم در ارتقای اقتصادی مؤثر است.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر در خراسان شمالی همایش مناسبی با عنوان اقتصاد مقاومتی و مقاومت فرهنگی برگزار شد و خروجی‌های خوبی هم داشت، این موضوع نشان‌دهنده آن است که باید به مسائل فرهنگی و اقتصادی بها بدهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: بر این اساس باید کاری که در استان شروع شده و تجربه خوبی هم بوده ادامه یابد تا فضای عمومی جامعه با این دو مقوله مهم بیشتر آشنا شود.

با اشاره به تأثیر اقتصاد بر موضوعات فرهنگی، اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ دوگانه به‌هم‌پیوسته محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و اقتصاد مکمل همدیگر هستند، افزود: رسول گرامی اسلام هم می‌فرماید: «لولا الخبر ما صمنا و ما صلینا» و تأکید می‌کند اگر نان نباشد، نماز و روزه‌ای هم در کار نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر این اساس اگر فرهنگ کار را درست نکنیم رونق تولید صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری هم در بیانیه گام دوم فرموده‌اند که هم در مسائل فرهنگی و درزمینهٔ اقتصاد ما عیب‌هایی وجود دارد که باید علاج شود و البته رهبری در این بیانیه راهکار رفع این عیوب را هم برشمرده‌اند که باید مورد توجه مردم و مسؤولان باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات