۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۵۸۲۵۶۰
حجت الاسلام چراغی عنوان کرد؛

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز بین نسل جوان

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز بین نسل جوان و ارتقای معنویت در جامعه تأکید کرد و گفت: این مهم باید در اولویت برنامه نهادهای آموزشی و تبلیغی قرار گیرد.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام محمدجواد چراغی، دبیر ستاد اقامه نماز لرستان، ظهر امروز در همایش زینبیون که در سالن اجتماعات جهادکشاورزی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه نماز در تمام ادیان و مذاهب مشترک است، گفت: نماز برترین و بالاترین واجب دینی است.

وی به اهمیت و توجه به اقامه نماز اول وقت اشاره و عنوان کرد: به گفته پیامبر(ص) نماز نور چشم است و مطالعه سیره ائمه(ع) بهترین امر برای درک اهمیت و فضیلت نماز است.

حجت الاسلام چراغی بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اقامه نماز اول وقت خاطرنشان کرد: در این زمینه نهادهای آموزشی، فرهنگی و تبلیغی نقش بسزایی دارند.

وی در ادامه به نقش تربیتی خانواده اشاره و عنوان کرد: در کانون خانواده باید به بحث اقامه نماز فرزندان به ویژه اقامه نماز اول وقت توجه ویژه بشود.

دبیر ستاد اقامه نماز لرستان با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ اقامه نماز به ویژه بین نسل جوان باید در رأس امور قرار گیرد، اظهار داشت: در این راستا باید آموزش های لازم ارائه شود.

وی اقامه نماز را از اهداف قیام عاشورا عنوان کرد و گفت: با تبیین و ترویج اهداف قیام عاشورا می توان در زمینه تربیت دینی و اجتماعی نسل جوان اقدامات مؤثری انجام داد.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه نماز نقش بسزایی در تکامل معنوی انسان ها دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ اقامه نماز آثار و برکات فرهنگی و اجتماعی فراوانی نیز به همراه دارد./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات