۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۲۰۳۴
امام‌جمعه موقت تهران:

انقلاب اسلامی در اوج اقتدار از ۴۰ سالگی عبور خواهد کرد

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه تخریب جایگاه ولایت و لباس مقدس روحانیت از توطئه‌های استکبار جهانی است که با هدف دین زدگی مردم صورت می‌پذیرد، گفت: انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و قدرت از چهل‌سالگی خود عبور خواهد کرد.
صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، شب گذشته در مسجد جامع غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند این دنیا را برای امتحان و آزمایش خلق کرده است و کسانی می‌توانند به بهشت راه یابند که از امتحانات الهی سرافراز بیرون بیایند.

وی افزود: بلاها در این عالم برای گروه‌های مختلف وضعیتی خاص دارد و خداوند به هرکسی مطابق با وضعیت خودش بلا می‌دهد بنابراین نباید کسی تصور کند که کفار هیچ بلا و سختی ندارند و غرب در امنیت و رفاه کامل قرار دارد.

آیت‌الله صدیقی با استناد به روایتی مبنی براینکه کافر به خاطر کفری که دارد کیفر می‌شود، اظهار داشت: فلسفه مبتلا شدن مومن به بلا و سختی رسیدن او به کمال است. همه انبیای الهی به بلا و سختی مبتلا شدند اما کفران الهی نکردند زیرا آنان می‌دانستند که بلا و سختی برای آنان کرامت است.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور ادامه داد: امروز منافقان قدرت‌طلب که اقتصاد کشور را دچار بحران کردند به نوعی بلا هستند، اینان شبکه سکولار، لیبرال و غرب‌گرای غیر معتقدی هستند که دستورات زندگی ساز اسلام را قبول ندارند و فرهنگ و دستورات غرب را مقدم بر دستورات خداوند می‌دانند، قبله اینان غرب است.

این استاد اخلاق ادامه داد: همین‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل را خون به چگر کردند، حضرت امام بسیار تلاش کردند بنی‌صدر باقی بماند اما او در مقابل این محبت از هیچ ظلمی علیه رزمنده‌ها و امام راحل فروگذار نکرد امروز نیز همین‌ شبکه لائیک غیر معتقد به دستورات الهی، علما و مردم را گرفتار سختی و مشکلات کرده‌اند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: بعد از انقلاب تصور می‌کردیم دیگر از ظلم و ستم طاغوت رها شدیم که جنگ 8ساله را بر ما تحمیل کردند بعد از پیروزی تصور شد از شر دشمن راحت شدیم که فتنه‌های فراوانی همچون فتنه 88 را به راه انداختند بعد از خنثی شدن آن فتنه متاسفانه امروز نیز گرفتار برخی مسؤولان شده‌ایم؛ بنابراین بلا تمامی ندارد پس باید تلاش کنیم این بلاها و تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم تا به درجه قرب الهی دست یابیم.

امام‌جمعه موقت تهران فلسفه امتحان الهی را جدا کردن پاکان از ناپاکان دانست و اظهار داشت: تنها راه نجات از طوفان‌های متلاطم دنیا پناه بردن به کشتی ولایت است، ولایت‌فقیه در عصر غیبت حجت امام زمان(عج) و تبعیت از آن موجب نجات انسان می‌شود.

وی افزود: جدا کردن مردم از ولایت و بدنام کردن لباس مقدس روحانیت از مهم‌ترین برنامه‌های استکبار جهانی بعد از تحریم تنباکو بود که در دستور کار دشمنان قرار گرفت تا از این طریق مردم را از دین، اخلاق و نشر معارف عصمت و طهارت زده کنند.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به چهل‌سالگی انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی در اوج اقتدار و قدرت از چهل‌سالگی خود عبور خواهد کرد، چهل‌سالگی انقلاب نشان داد که هیچ قدرتی نمی‌تواند انقلاب و پرچم ولایت را از ملت مؤمن ایران بگیرد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات