۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۷۰۷۱۰
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پور سید آقایی:

طولانی شدن غیبت نباید عامل غفلت شیعیان از امام زمان شود

رئیس مركز تخصصي مهدويت حوزه علمیه قم یکی از وظایف منتظران را به نقل از نواب خاص امام زمان(عج) یاد کردن از حضرت عنوان کرد و گفت: طولانی شدن غیبت و بی‌خبری از حضرت نباید عامل فراموشی و از دست رفتن یقین به امام زمان(عج) باشد.
امام زمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مسعود پور سید آقایی امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه امام زمان(عج) اول‌شخص عالم است و تنها راه‌ دست یابی به معارف الهی در عصر حاضر امام زمان(عج) است، گفت: فدا کردن جان، مال و هستی برای امام زمان(عج) از مهم‌ترین رسالت‌های منتظران عصر ظهور است.

رئیس مركز تخصصي مهدويت حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ارزش هر علمی به موضوع و اهمیت آن است، افزود: در این عالم موضوعی مهم‌تر از امام زمان وجود ندارد؛ بنابراین کسب معرفت نسبت به امام و معرفت افزایی نسبت به شخصیت امام مهم‌ترین کار عالم است.

وی امام زمان(عج) را قطب عالم امکان توصیف کرد و ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف ما این است که همواره مروج مباحث مهدویت باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پور سید آقایی با تأکید بر اینکه وظایف منتظران در ادعیه و کتب حدیثی شیعه توصیف‌شده است، تصریح کرد: در کتب حدیثی و ادعیه بیان‌شده که مسلمانان و مؤمنان باید به سه چیز مشغول باشند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها شناخت امام زمان خویش است و باید شاخصه، ویژگی و صفات امام زمان(عج) را بشناسند.

وی افزود: یکی از وظایف منتظران که به نقل از نواب خاص امام زمان(عج) در قالب دعا از منتظران درخواست شده، این است که نام و یاد حضرت را نباید هرگز فراموش کنند و طولانی شدن غیبت و بی‌خبری از حضرت نباید عامل فراموشی و از دست رفتن یقین به امام زمان(عج) باشد.

رئیس مركز تخصصي مهدويت حوزه علمیه قم با بیان اینکه زنده نگه‌داشتن یاد و نام امام زمان(عج) تنها مختص روحانیت نیست بلکه هر کسی در هر کسوت و پیشه‌ای که است بنا بر وسع خود باید سعی کند نام و یاد امام زمان(عج) را زنده نگه دارد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین پور سید آقایی خاطرنشان کرد: منتظر واقعی همواره نسبت به اعمال خود مراقبت داشته و همواره اعمال خود را بر محور رضایت خداوند و رضایت امام زمان(عج) به‌صورت روزانه موردسنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.

وی افزود: معیار موفقیت یک منتظر این است که اگر امام زمان(عج) او را ملاقات کند از دیدار و عملکرد او خوشحال شود همان‌گونه که امام علی(ع) با دیدن یار نزدیک خود مانند مالک بسیار خوشحال شده و با لبخند از آن‌ها استقبال می‌کرد.

رئيس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم ادامه داد: در هیچ‌یک از ادعیه و کتاب‌های حدیثی بیان‌نشده که وظیفه منتظران در عصر غیبت تشرف به محضر امام زمان(عج) است بلکه بیان‌شده که منتظران امام زمان(عج) در عصر غیبت باید به‌خوبی به دستورات دین عمل کرده، فرامین الهی را انجام داده و به واجبات پایبند بوده، از محرمات پرهیز کنند و حلال و حرام الهی را رعایت کنند./968/پ202/ب1

ارسال نظرات