۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۶۲۱۴۹
امام جمعه بجنورد:

بانکداری اسلامی در عمل اجرایی نشده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انقلاب اسلامی آرزو داشته و دارد تا بانکداری اسلامی را راه‌اندازی کند و کارهای مهمی هم در این راستا صورت گرفته؛ اما در عمل این اتفاق هنوز نیفتاده است.
بانکداری اسلامی در عمل اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان بانکی استان، اظهار کرد: نظام اقتصادی در هر کشور مانند خون در بدن است که اگر تنظیم نباشد دیگر اعضا از کار خواهند افتاد.

وی با بیان اینکه نظام اقتصادی شریان حیاتی کشور است، اضافه کرد: اگر مشکلی برای نظام اقتصادی پیش بیاید آن جامعه متزلزل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه تأثیر اقتصاد در فرهنگ و باورها و سیاست قابل انکار نیست، تصریح کرد: اگر جامعه‌ای در بخش‌های اقتصادی وابسته باشد، همه حوزه‌های دیگر اعم از اجتماعی، سیاسی و غیره نیز وابسته خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استقلال اقتصادی، استقلال سیاسی را به دنبال می‌آورد، خاطرنشان کرد: اقتصاد تافته جدا بافته نیست؛ بلکه با همه حوزه‌های دیگر در ارتباط است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین حوزه اقتصادی و دیگر حوزه‌ها وجود دارد، افزود: اقتصاد بر عملکردها و برخوردها تأثیر بسزایی دارد و اگر مدبرانه و با حساب و کتاب بوده و با عقلانیت برنامه‌ریزی شود در جامعه آرامش و امنیت به وجود خواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: عملکرد ما در اقتصاد تأثیر بسیار زیادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارد؛ زیرا وقتی فشار اقتصادی بر مردم حکم‌فرما شود تعاملات و برخوردهای مردم را تحت تأثیر قرار خواهد داد؛ ازاین‌رو نمی‌توان در دنیای امروز فرهنگ را بدون اقتصاد در نظر گرفت.

وی گفت: انقلاب اسلامی آرزو داشته و دارد تا بانکداری اسلامی را راه‌اندازی کند و کارهای مهمی هم در این راستا صورت گرفته؛ اما در عمل این اتفاق هنوز نیفتاده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: حضور مسؤولان و مدیران با روحیه بسیجی و جهادی در مدیریت بانک‌ها می‌توانند نظام بانکداری کشور را متحول کنند.

وی اضافه کرد: مشتریان به دنبال رزق و روزی حلال و پاک و طیب هستند و باید در این زمینه بانک‌ها اعتماد مردم را جلب کرد؛ چراکه مردم سرمایه‌های هر کاری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید اعتمادسازی و آرامش‌بخشی سرلوحه عمل بانکداران باشد، افزود: امین بودن و در مسیر شرعی قرار دادن سپرده‌های مردمی یک امر ضروری است که باید مورد توجه بانک‌ها باشد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات