۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۷۳۷۸
حجت الاسلام نجفی:

وابستگی، بزرگترین مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن گفت: تا زمانی که دولت و دولتمردان روحیه اشرافی گری داشته و تفکر سرمایه داری را تقویت کنند به تحقیق اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود و مردم از این مساله آسیب می بینند.
روح الله نجفی

حجت الاسلام روح الله نجفی مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به شعار سال 96 بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در آغاز سال 96 شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مطرح کرد و متاسفانه دولت مردان این مساله را به نتیجه ای مطلوب نرساندند.

وی تصریح کرد: شعار اقتصاد مقاومتی، افدام و عمل فقط در تبلیغات، سربرگ نامه های اداری و همایش ها بیان شد و از سوی دولت برنامه ریزی مدونی برای عملیاتی شدن این امر مهم  انجام ندادند.

حجت الاسلام نجفی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی نگاه به اقتصاد داخلی و رونق کار ایرانی، رهبر معظم انقلاب با نگاهی وسیع به سرمایه های داخلی این امر مهم را مطرح کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ارتباط با دیگر کشور های جهان بیان داشت: اقتصاد مقاومتی در کلام رهبر معظم انقلاب به معنای قطع امید از ارتباط با دیگر کشور ها نبوده و نیست بلکه اقتصاد مقاومتی به معنای ارتباط خارجی به همراه رونق تولید و اقتصاد داخلی است.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن گفت: در سال جاری بیش از 700 کارخانه بزرگ و کوچک در استان همدان تعطیل شده و این بزرگ ترین دلیل غلط بودن سیاست های وابسته به غرب است.

وی در ادامه افزود: نگاه به غرب و اقتصاد بیگانه سبب می شود تا واحد های تولیدی تعطیل شوند و جوانان این مرز و بوم بی کار شوند، به همین سبب مسؤولان باید اقتصاد داخلی را تقویت کنند و وابستگی را کنار بگذارند.

حجت الاسلام نجفی ابراز داشت: تا زمانی که دولت و دولت مردان روحیه اشرافی گری داشته و تفکر سرمایه داری را تقویت کنند به تحقیق اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود و مردم از این مساله آسیب می بینند.

وی در پایان گفت: برجام نافرجام بود و بزرگترین خسارت سال های اخیر برای کشور ایران به شمار می رود، این مذاکره نافرجام سبب از بین رفتن زیر ساخت های علمی، اقتصادی و توان داخلی شد./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات