۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۵۱۴۸۳
مؤسس حوزه های علمیه نورآباد:

تغذیه افکار عمومی لازمه مقابله با توطئه دشمن در جنگ رسانه ای است

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد با اشاره به اینکه دشمن در جنگ رسانه ای اعتقادات، باورها و ارزش های دینی را هدف قرار داده است، گفت: نخبگان حوزوی و دانشگاهی، فرهیختگان با ورود به این عرصه باید به عنوان پیام رسان کارآمد افکار عمومی را در برابر توطئه های دشمن تغذیه کنند.
حجت الاسلام امیدیان لرستان

حجت الاسلام سعید امیدیان، مؤسس حوزه های علمیه نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: از مباحث مهمی که قابل بررسی است، عملکرد دشمنان در راه اندازی هزاران شبکه مجازی و ده ها کانال تلویزیونی بوده که بمباران گسترده ای را شروع کردند و با سم پاشی فضا را با دروغ، تهمت و شایعه پر کردند.

وی با اشاره به وجود توصیه های قرآنی، آیات و روایات فراوانی که وجود دارد، افزود: در آیات همواره پروردگارعالم به امت اسلامی توصیه می کند که در مقابل دشمن باید خود را آماده و توانمند ساخت.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد با تأکید بر اینکه توانمند سازی فقط در حوزه دفاعی و مسائل جنگی نیست، اظهار داشت: این توانمند سازی ممکن است که در حوزه های مختلف باشد و باید در این زمینه هوشیار بود.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمن فضای جنگی و موضع خود را به جنگ رسانه ای و سرد عوض کرده است، ادامه داد: شبکه های تلویزیونی و فضای مجازی از جمله ابزار دشمن در جبهه جنگ نرم هستند که اعتقادات، باورها و ارزش ها را نشانه گرفتند.

حجت الاسلام امیدیان با تأکید بر ضرورت آمادگی افراد و جامعه اسلامی در برابر توطئه های فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: نخبگان حوزوی و دانشگاهی، فرهیختگان و قشر متخصص وظیفه دارند در عرصه آماده سازی جامعه در برابر توطئه های دشمن به عنوان پیام رسان کارآمد و پیشرو عمل کنند.

هسته های فکری افکار عمومی ملت را در برابر توطه های دشمن تغذیه کنند

عضو شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه فعالان فرهنگی و سیاسی محتوای شبکه های مجازی و کانال ها را  رصد می کنند، بیان کرد: هسته های فکری باید پاسخ مناسب و جذاب را به دور از افراط و تفریط ارائه بدهند و افکارعمومی ملت را تغذیه کرده و تعمیق بخشند.

وی با تصریح به اینکه در این راستا مواضع و مصالح ملی کشور باید رعایت شود، ادامه داد: دولت، مسؤولان، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه با حمایت مالی و معنوی با تهیه زیرساخت ها و با انجام کار جهادی و کارشناسانه موظف هستند که از مرزهای عقیدتی حمایت کنند.

حجت الاسلام امیدیان عنوان داشت: با برخورد مناسباب با مجرمان، عمل به قوانین و با تهیه زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری باید با تمام توان در برابر توطئه های دشمنان در جبهه جنگ نرم ایستادگی کرد.

وی با یادآوری به اینکه در اغتشاشات اخیر دشمن تمام قد نیات پلید خود را در کینه و دشمنی با نظام جمهوری اسلامی و دولت که به تعبیر رهبری دولت مقاومت است، نشان دادند و باری دیگر ایادی خود را به میدان آوردند، خاطرنشان کرد: مردم همچنان پای نظام ماندند و از آرمان های انقلاب حمایت کردند.

مسؤولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند

مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی قم با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به مطالبات مردم اظهار داشت: این مهم نیازمند عزم جدی همه مسؤولان است و این فضا فرصتی مناسب بوده تا مسؤولان درد مردم را جدی بگیرند و در راستای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم اقدام کنند و موجب می شود دشمن کینه توز برای همیشه فکر نفوذ را از سر بیرون کند.

برطرف سازی ضعف ها و خدمت به مردم لازمه بسته شدن منافذ نفوذ دشمنان است

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه دشمنان وقتی ضعف و مدیریت مسؤولان را رصد می کنند از همان قسمت نفوذ می کنند، بیان کرد: اگر عملکردها صحیح باشد، دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد اظهار داشت: دشمن تحلیل می کند و هر جا ضعف و موجبات نارضایتی مردم باشد از همان منافذ علیه نظام توطئه می کند و نظام جمهوری اسلامی که به رأی مردم و با پشتیبانی مردم و به رهبری امام خمینی(ره) شکل گرفت و خون های پاکی برای انقلاب ریخته شد، امروز همه موظف هستند که در برابر توطئه های دشمنان از نظام حفاظت و حراست کنند و این نظام مقدمه و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و به لطف الهی همیشه پایدار و استوار خواهد بود./9459//۲۰۳/خ

ارسال نظرات