۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۳۶۹۴۹
اربعین؛

پیاده روی اربعین زنگ خطری برای دشمنان اسلام است

امام جمعه زابل با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین از طریق رسانه های خارجی نمایش داده نمی‌شود گفت: این همایش بزرگ به یک‌ جریان جهانی تبدیل شده که رسانه های بیگانه به پوشش ‌خبری آن نمی‌پردازند؛ چرا که برای آنان زنگ خطر به شمار‌می‌آید.
حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل

حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: در مسیر نجف تا کربلا خستگی راه، تشنگی و گرسنگی معنا ندارد؛ چرا که عشق حسین از سختی سفر می‌کاهد و با یک «لبیک یا حسین» جانی دوباره در زوار عاشق می‌دمد.

حجت الاسلام کیخا با بیان اینکه امروز در مرزهای سه گانه ایران بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان در حال انجام است اذعان داشت: در این راهپیمایی ها عده بی‌شماری عاشقانه در تلاش هستند تا به زائرین خدمت کرده و بدین وسیله خود را کربلایی ببینند.

امام جمعه زابل با تأکید بر اینکه کنگره عظیم فرصتی مناسب برای معرفت افزایی است خاطرنشان کرد: با بهره مندی از این فرصت الهی باید برای ترویج معرفت دینی گام برداریم.

وی با بیان اینکه کنگره عظیم اربعین عظمت جهان اسلام را به نمایش می‌گذارد عنوان کرد: همچنین اربعین فرصتی مناسب در جهت ایجاد وحدت و همبستگی بین ملت ایران و جهان اسلام است که باید از این فرصت برای معرفی اسلام ناب به‌ جهانیان بهره‌مند شویم.

حجت الاسلام کیخا با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین تنها یک راهپیمایی نیست گفت: این پیاده روی، اثرات فرهنگی بزرگی به خصوص در جوانان داشته است.

وی ادامه داد: میلیون‌ها نفر از مردم با عشق و علاقه به سید و سالار شهیدان در این حماسه بزرگ حضور می‌یابند که این حضور سال به سال در حال گسترش است.

امام جمعه زابل با بیان اینکه قیام اباعبدالله(ع) نباید تنها به گریه و پیاده روی ختم شود اظهار کرد: پیاده روی اربعین حسینی باید در قالب فیلم، تصویر و رسانه گزارش شود و از طریق فضای مجازی به‌ جهانیان عرضه شود.

حجت الاسلام‌ کیخا با اشاره به این نکته که پیاده روی اربعین از طریق رسانه های خارجی نمایش داده نمی‌شود ابراز داشت: این همایش بزرگ به یک‌جریان جهانی تبدیل شده که رسانه های بیگانه به پوشش ‌خبری آن نمی‌پردازند چرا که برای آنان زنگ خطر به شمار‌ می‌آید.

وی مهم‌ترین حاجت شیعیان در گردهمایی اربعین حسینی را دعا برای ظهور امام زمان(عج) برشمرد و افزود: در این گردهمایی عظیم همه و همه برای ظهور صاحب الأمر (عج) باید دعا کنند.

وی در پایان خطاب به مشتاقان و داوطلبان پیاده روی اربعین تصریح ‌کرد: برای سفر به کربلا اقدامات قانونی لازم را انجام دهند تا در مرزها به مشکل بر نخورده و سفر معنوی خوبی را در پیش داشته باشند./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات