برگزاری دوره تولید محتوای ویدئویی برای طلاب ضروری است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، قاسم خداوردی لو، مدیر ارتباط با بخش خصوصی معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی عصر امروز در نشست هم اندیشی «تولید و نشر محتوای دیجیتال اسلامی در فضای مجازی؛ ضرورت ها و راهکارها» که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: ما در ایران در بازار نرم افزارهای موبایلی می توانیم در کمتر از یک سال هفت دهم میلیارد دلار ثروت ایجاد کنیم، بر مبنای این که ما یک اقتصاد جهانی هستیم؛ یک پژوهشی در دانشگاه امام صادق(ع) انجام گرفته که درآمد بازی های آنلاین یک میلیارد دلار است؛ اروپا در فضای مجازی توانسته است نزدیک به هفت دهم درصد و در آمریکا 1/66 درصد شغل ایجاد کند.
امکان ایجاد اشتغال نزدیک به 200 هزار شغل در فضای مجازی در ایران
مدیر ارتباط با بخش خصوصی معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی گفت: در ایران بهره وری پایین است و از طرفی نیروی انسانی جامعه ایران جوان تر از اروپا هستند و سرمایه زیادی را برای خرج کردن نداریم؛ اگر معادل هفت دهم درصد مشاغل ایران را در فضای مجازی بگیریم، نتیجه آن ایجاد اشتغال نزدیک به 200 هزار شغل در فضای مجازی می شود و یکی از محل هایی که با هزینه کمتر می توان شغل ایجاد کند، این حوزه است.
وی افزود: 4 گام اساسی برای شکل گیری اکوسیستم محتوای دیجیتال اسلامی نیاز داریم: همگرایی دستگاه ها، استانداردهای حقوقی، استانداردهای تولید کننده و استاندارهای محتوایی.
خداوردی لو با تأکید بر تولید محتوای ویدئویی دینی اظهار داشت: تولید محتوای متنی باید باشد، اما درصد خاصی از جامعه را پوشش می دهد؛ آنچه که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، فایل های ویدئویی است؛ 8 میلیون فایل ویدئویی در سایت آپارات وجود دارد؛ اما باید نسبت محتوای دینی را با محتوای غیر دینی معقول بدانیم، اگر یک میلیون از این کلیپ ها، مربوط به مسائل مذهبی بود، وضعیت متفاوت از این بود.
هیچ نهادی به اندازه دفتر تبلیغات اسلامی نمی تواند محتوای دینی تولید کند
مدیر ارتباط با بخش خصوصی معاونت محتوایی مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که هیچ نهادی به اندازه دفتر تبلیغات اسلامی و امثالهم نمی تواند محتوای دینی تولید کند، گفت: امروزه طلاب باید به جای این که به سمت تولید نرم افزارهای دینی بروند، به سمت تولید کلیپ های ویدئویی روانه شوند چرا که مخاطب های بیشتری را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره تولید محتوای ویدئویی برای طلاب تصریح کرد: سه دوره آموزشی برای طلاب طراحی شود که استاندارد های تولید محتوای ویدئویی را آموزش دهد که امثال آپارات از این ویدئوها استقبال می کند و با توجه به این که مخاطبان زیاد خود را دارد، استقبال مردم صورت می گیرد.
خداوردی لو با تأکید بر ضرورت تبلیغ طلاب در فضای مجازی خاطرنشان کرد: منبر قداست خود را دارد اما طلابی داریم که به صورت سلفی منبر مجازی را از خود ضبط می کنند و در فضای مجازی منتشر می کنند، کلیپی داریم که از منبر مجازی طلبه ای در یک روز 18000 بازدید صورت کرفته و اگر هر طلبه ای روزانه دو ساعت بتواند در این فضا کار کند، تأثیر زیادی را خواهد داشت./822/پ۲۰۲/ی