۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۲۹۷۱۰
با حضور آیت الله صفایی بوشهری؛

رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ در بوشهر راه اندازی شد

رشته تخصصی کلام اسلامی سطح ۲ با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهررسما راه اندازی شد.
افتتاح رشته تخصصی کلام اسلامی در بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 ظهر امروز با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رسما راه اندازی شد.

حجت الاسلام رضا خدری در این مراسم با تقدیر از تلاش های صورت گرفته در راستای دایر کردن رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 گفت: این رشته نخستین رشته تخصصی حوزوی در استان بوشهر است و ان شاءالله در تلاش هستیم رشته های تخصصی دیگر حوزوی را در سال های آتی در استان دایر کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تعداد شش استاد عهده دار تدریس کتب رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 هستند ابراز کرد: در تامین اساتید رشته تخصصی کلام اسلامی مشکلی نداریم.

وی تعداد شرکت کننده در کلاس های رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 را 15 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: کلاس های این رشته تخصصی از هفته آینده آغاز و هر هفته دو روز در محل تخصصی مرکز کلام اسلامی کلاس ها برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از تکمیل چرخه علوم حوزوی در استان خبر داد و اظهار داشت: امسال چرخه علوم حوزوی در استان تکمیل شد و طلاب برای تحصیل در همه سطوح حوزوی، دیگر نیازی به خروج از استان ندارند و هر چهار سطح حوزه در استان تدریس می شود. همچنین در تلاش هستیم سطح دو حوزه را در دیگر شهرستان ها راه اندازی کنیم.

وی افزود: افزون بر این درس خارج نیز از سوی آیت الله صفایی بوشهری در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) چند سالی است که برگزار می شود که با استقبال خوبی رو به رو است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه تحول خوبی در حوزه های علمیه استان طی چند سال اخیر صورت گرفته است ابراز داشت: تا پیش از حضور آیت الله صفایی بوشهری حوزه علمیه در استان وضعیت مناسبی نداشت اما الحمدلله در حال حاضر شاهد تحولی شگرف در حوزه های علمیه هستیم.

گفتنی است رشته تخصصی کلام اسلامی سطح 2 زیر نظر موسسه امام صادق(ع) آیت الله سبحانی در قم است./833/پ202/ب1

ارسال نظرات