۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۹۴۶
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

تمام مشکلات بشر ناشی از عدم باور به خدا و قیامت است

استاد حوزه با بیان این که اگر خداباوری وجود نداشته باشد انسان دچار مشکلات و فسادهای گوناگون می شود، گفت: اگر توجه به خدا در جامعه وجود داشته باشد شاهد خواهیم بود که بسیاری از قتل ها، ظلم ها و فسادها انجام نمی شود.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری هشتمین روز محرم که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، جامعه را نیازمند معارف الهی و عاشورایی دانست و تأکید کرد که معارف اهل بیت(ع) باید برای جامعه بیان شود.

وی افزود: آشنایی با معارف الهی جامعه را در مسیر اصلاح و سعادت قرار می دهد، در روایات بسیاری بر عزاداری و اشک برای امام حسین(ع) تأکید و بیان شده که سبب آمرزش گناهان و فرصتی مناسب برای توبه است که باید نهایت استفاده صورت گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که عزاداری برای امام حسین(ع) زندگی انسان را به سمت نشاط معنوی سوق می دهد، اظهار داشت: انسان باید از فرصت ماه محرم نهایت استفاده را ببرد و با انجام توبه حقیقی گناهان خود را از بین ببرند.

وی ادامه داد: خداوند متعال و اهل بیت(ع) ناظر اعمال انسان هستند و توبه حقیقی به معنای توجه به این بزرگواران و انجام ندادن معصیت ها بر اساس دستورات الهی است، منشأ بسیاری از گرفتاری های انسان عدم خدا باوری حقیقی است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با بیان این که اگر خداباوری وجود نداشته باشد انسان دچار مشکلات و فسادهای گوناگون می شود، ابراز داشت: اگر توجه به خدا در جامعه وجود داشته باشد شاهد خواهیم بود که بسیاری از قتل ها، ظلم ها و فسادها انجام نمی شود.

وی عنوان کرد: اگر انسان به خدا تکیه کند و به خالق متعال ایمان واقعی داشته باشد تنها به او اعتماد خواهد داشت و به دیگران از جمله دشمنان خدا اعتماد واطاعت نخواهد کرد، مؤمن به خدا تنها از دستورات الهی پیروی کرده و از سرزنش ها و تهدیدات دشمن هراسی نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: مبلغان و حوزویان باید معارف دین را به خوبی و دست برای جامعه بیان کنند تا آنان در مواقع گوناگون وظیفه خود را به خوبی بشناسند و بر اساس آن عمل کنند، البته در زمینه نشر معارف مسؤولان نیز وظایف مهمی دارند که باید آن ها را به درستی انجام دهند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات