۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۲۴۷۶۲
آیت‌الله سبحانی:

تشیع تنها آیینی است که می‌تواند در برابر استعمار ایستادگی کند/ ضرورت ترویج علم کلام و عقاید در جامعه

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که امروز دشمنان از هر سو بر تشیع هجوم می‌آورند و در مراکز شیعی کشتار می‌کنند، گفت: غربی ها اکنون به این نتیجه رسیده اند که تشیع تنها آیینی است که می‌تواند در برابر استعمار ایستادگی کند.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله  جعفر سبحانی از مراجع تقلید در آیین آغاز سال تحصیلی مؤسسه حضرت امام صادق(ع) که امروز در سالن اجتماعات این مؤسسه برگزار شد، با قرائت آیه «... يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ ءَامَنُواْ مِنكُمْ وَ الَّذِينَ أُوتُواْ الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَ اللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ»، اظهار داشت: خداوند در آیه 11 سوره مجادله می‌فرماید؛ کسانی که دارای ایمان و علم هستند نسبت به افرادی که ایمان دارند اما علم ندارند، برترند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که عالم در عین حالی که خود را هدایت می‌کند، طالب هدایت دیگران نیز است، ابراز داشت: انسان مؤمن تنها می‌تواند خود را نجات دهد اما انسانی که مؤمن و عالم باشد، علاوه بر خود، توانایی نجات دیگران را نیز دارد.

وی تصریح کرد: در جهان انسان‌های معاند بسیاری وجود دارند ولی چنان نیست که بگوییم همه مردم جهان معاند هستند، چرا که اگر برای بسیاری از انسان‌ها حقایق آشکار گردد، از آن تبعیت خواهند کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به داستان شیعه شدن دمیرتاش مصری، گفت: از وی علت شیعه شدنش سؤال می‌شود که در پاسخ می‌گوید؛ هنگامی که یک مرد سنی مذهب قصد طلاق دادن زن مسیحی خود را داشت، وکیل زن مسیحی بر من کنایه‌ای زد که در اسلام طلاق زن بسیار سهل و آسان است اما در آیین مسیحیت چنین نیست.

وی ادامه داد: دمیرتاش با شنیدن چنین سخنی به سراغ یکی از اساتید مصری رفت و مسأله را جویا شد که در پاسخ به او گفته شد؛‌ بله، در چهار مذهب اهل تسنن طلاق دادن همسر بسیار آسان است اما در مذهبی به نام تشیع شرایط ازدواج بسیار سهل و آسان است اما مراحل طلاق دشوار است تا طلاق کمتر انجام بگیرد و زندگی مشترک دو انسان به راحتی از بین نرود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دمیرتاش مصری پس از شنیدن چنین حکمی، به تحقیق و مطالعه در رابطه با مذهب شیعیان می‌پردازد و در نهایت تحت تأثیر این مذهب قرار گرفته و شیعه می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت آموزش علم کلام و عقاید به مردم جهان، عنوان کرد: هر کدام از دانش‌پژوهان مؤسسه امام صادق(ع) می‌توانند در آینده چراغی برای روشن ساختن مسیر صحیح باشند.

حضرت آیت‌الله سبحانی با بیان این که از هر سو بر تشیع هجوم می‌آورند و در مراکز شیعی کشتار می‌کنند، گفت: استعمار غرب اکنون به این نتیجه رسیده است که تشیع تنها آیینی است که می‌تواند در برابر استعمار ایستادگی کند، از این رو تصمیم گرفتند تا تشیع به وسیله خود مسلمانان از بین برود. به همین علت اولین چیزی که به اعضای داعش آموخته می‌شود این است که شیعیان نخستین دشمنان شما به شمار می‌آیند.

وی ابراز داشت: ما در جهانی زندگی می‌کنم که چنین دشمنانی علیه شیعیان وجود دارند، بنابراین باید مبلغانی برجسته، آشنا به اسلام و تشیع تربیت شوند تا بتوانند تشیع را به شیوه‌ای صحیح بر مردم معرفی کرده و آن را در جهان اشاعه دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مؤسسه حضرت امام صادق(ع) در سال 72 همچون یک نهال فعالیت خود را آغاز کرد، بیان داشت: اکنون این نهاد تبدیل به درختی تنومند شده، به بار نشسته و در سراسر کشور شعبه‌های متعددی به وجود آورده است.

وی با تأکید بر این که در کشورهای غربی هر ماه حداقل یک کتاب در رابطه با مسائل کلامی منتشر می‌شود، تصریح کرد: غرب در راستای تبلیغ مسائل اعتقادی خود بسیار فعال است، اما مسلمانان درگیر مسائل داخلی و جنگ‌های قومیتی هستند؛ اساتید و طلاب اکنون باید نسبت به رشته‌های مختلف مساءل کلامی حساسیت بیشتری داشته باشند./878/۲۰۲/ح

ارسال نظرات