۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۷۵۴
استاد حوزه علیمه خواهران:

داشتن فرزندان بسیار سیره عملی اهل بیت است

استاد حوزه علیمه خواهران با اشاره به اینکه مقدس ترین رسالت زن در عالم، رسالت مادری است، گفت: داشتن فرزندان بسیار سیره عملی اهل بیت(ع) است.
کم فرزندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم خدایی، استاد حوزه علمیه خواهران امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مهم ترین شأن و فضیلت زن، مادری است، گفت: به حدی مادر شدن برای زن فضلیت دارد که خداوند به مادران مباهات کرده و بهشت را زیر پای آنها قرار داده است.

وی با بیان اینکه رسالت مادری یکی از مقدمه های تکامل زن در عالم خلقت است، گفت: اهل بیت(ع) تأکید ویژه ای بر فرزند دار شدن و داشتن فرزندان زیاد داشته اند به گونه ای که از امام صادق(ع) به نقل از رسول خدا(ص) روایت شده است که«با زناني ازدواج کنيد که بسيار فرزند به دنيا مي آورند که من  در روز قيامت به کثرت و زيادي امت خويش به ديگر پيامبران مباهات و فخر مي کنم؛ مگر نمي دانيد که فرزندان در سايه عرش الهي براي پدرانشان از خداوند طلب آمرزش و بخشش مي کنند و فرزند سقط شده در ورودی بهشت در تلاش است تا پدر و مادرش را وارد بهشت کند».

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی دیگر از دلایلی که اهل بیت(ع) مؤمنان و شیعیان را ترغیب به فرزندآوری می کردند این است که با تولد فرزند صالح به جمعیت صالحان افزوده شده و ولادت فرزند صالح نه تنها برای پدر و مادر بلکه برای مسلمان و اهل بیت(ع) مایه خوشبختی و فخر است.

خانم خدایی با تأکید براین که فرزند در دست پدر و مادر امانت است، گفت: خداوند انسان را در مورد امانت های خود مورد پرسش قرار می دهند بنابراین انسان به هر شکلی که بخواهد نمی تواند با امانت رفتار کرده و او را تربیت کند بلکه باید از امانت به بهترین و شایسته ترین  شکل ممکن مراقبت کرد و او را تعلیم داد تا به دست صاحب اصلیش باز پس داده شود.

وی یادآور شد: متأسفانه امروز زنان به بهانه اشتغال و یا ترس از پیر شدن از فرزند دار شدن خود داری کرده یا به یک یا دو فرزند اکتفا می کنند در حالی که داشتن فرزندان زیاد و تربیت شایسته آنها سیره عملی اهل بیت(ع) است و کسی که ولایت و امامت امام علی(ع) و فرزندان ایشان را پذیرفته است نه تنها در انجام اعمال عبادی بلکه در سیره فرزنداری و تربیت فرزندان نیز باید از این بزرگواران تبعیت محض داشت در غیر این صورت نمی تواند ادعای شیعه بودن داشته باشد؛ زیرا شیعه بودن جز در تبعیت محض از اهل بیت(ع) معنا نمی یابد./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات