۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۲۱۳۲۵
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

فعالان فرهنگی مساجد به تهاجم همه جانبه دشمنان علیه اعتقادات دینی پاسخ دهند

امام جمعه موقت اهواز گفت: در شرایطی که امروز دشمنان ما در رژیم صهیونیستی دانشگاه شیعه شناسی راه اندازی می کنند و به اعتقادات ما هجوم آورده اند؛ فعالان مساجد باید خود را تقویت کنند چرا که در روز قیامت از هر لحظه و روز عمر ‌آن ها سؤال خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین حاجتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی عصر دوشنبه در دومین روز از همایش ملی اندیشه های آسمانی که در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به تلاش های شبانه روزی دشمنان اسلام برای شبهه افکنی و تحریف حقایق روز جهان از طریق ایجاد صدها شبکه ماهواره ای، اظهار کرد: پایگاه های اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف فعال است اما آیا ما نیروهای مسجدی آن طور که وظیفه داریم حق مطلب را ادا می کنیم؟

امام جمعه موقت اهواز ضمن تأکید بر ضرورت استفاده نیروهای مسجدی از فرصت های پیش رو، افزود: امروز دشمنان ما در رژیم صهیونیستی دانشگاه شیعه شناسی راه اندازی می کنند و به اعتقادات ما هجوم آورده اند؛ پس شما هم باید در جلساتی که برگزار می کنید، خود را تقویت کنید چرا که در روز قیامت از هر لحظه و روز شما سؤال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل را نهضتی بر مبنای اعتقادات ناب اسلامی دانست و گفت: در زمانی که بزرگان جامعه شناسی غرب، دین را زیر سؤال می بردند و اعتقادات دینی را مرتبط با انسان های عقب افتاده معرفی می کردند، حرکتی را رهبری کردند که به اذعان بیگانگان «اگرچه دوره پیروزی انقلاب این مرد 6 ماه بود اما پشتوانه آن 13 قرن به حساب می آید.»

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به عمق باورهای انقلاب اسلامی ایران، شخصیت امام راحل را شخصیتی بی بدیل در تاریخ معاصر قلمداد کرد و افزود: زمانی که امام(ره) در عراق، پاریس و جماران صحبت می ند تمام دنیا زبان ایشان را فهمیدند. ایشان پیرمرد 80 ساله ای بودند که برای جوانان دنیا به عنوان یک شخصیت جذاب شناخته می شدند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: امروز دیگر ادعای «دینداری مرتبط با افراد عقب مانده است» منسوخ شده و در تمام کتب روانشناسی که در دو دهه اخیر چاپ شده، یک فصل از تأثیر اعتقادات مذهبی روی سلامت روحی و جسمی انسان وجود و مشتی بر دهان نظریه‌ های جامعه شناسان غربی است که می گفتند دین برای افراد عقب مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در پایان یادآور شد: یک محقق فرانسوی برای اتمام پایان نامه اش پیرامون جنگ و ایران و عراق به ایران آمد و وقتی بازگشت، گفت «گنجی از ایران با خودم بردم که نظیر ندارد.» او 700 نسخه از کتاب های دفاع مقدس را از بازار ما خریداری کرده و به پاریس برد و در آن جا کتابخانه تخصصی پیرامون این موضوع تشکیل داد./820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات