۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۱۷۴۴۹
امام جمعه موقت تبریز:

داعش ابزاری برای اعمال سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه است

حجت الاسلام حاجی‌زاده گفت: داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی تنها ابزاری برای اعمال سیاست‌های خصمانه و ددمنشانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود در منطقه هستند.
حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به جانفشانی مدافعان حرم در عراق و سوریه اظهار داشت: فلسفه وجودی حضور کارشناسان نظامی ایران در عراق و سوریه تنها برای دفاع از حریم اسلام و تشیع است.

وی با بیان این‌که داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی تنها ابزاری برای اعمال سیاست‌های خصمانه و ددمنشانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود در منطقه هستند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام به خوبی دریافته‌اند که به صورت مستقیم نمی‌توانند زمینه براندازی نظام اسلامی ایران را فراهم کنند، از این رو به حمایت از تروریست‌ها روی آورده اند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که داعش در عراق و سوریه نابود شده و ماهیت وجودی خود را از دست داده است، تصریح کرد: آنان که انتقاد می کردند ایران در عراق و سوریه چه می‌کند، بدانند که اگر حضور ایران نبود؛ امروز باید در خیابان تهران و تبریز به مقابله با تروریست های داعش می رفتیم.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که مذاکره و دیپلماسی در مقابله با داعش کارساز نبوده است، ادامه داد: اگر ایران اسلامی توان و قدرت نظامی لازم را نداشت، به یقین دشمنان نظام برنامه های مختلف خود را علیه کشورمان اجرایی کرده بودند، این قدرت بازدارندگی نظامی است که دشمن را وادار به عقب‌نشینی کرد.

وی هدف اصلی آمریکا و دولت سعودی در منطقه را تأمین امنیت پایدار برای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: هدف آمریکا گسترش نفوذ صهیونیزم در خاورمیانه است، البته رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در طول سالیان متمادی تحقق برنامه های شوم مستکبران را ناکام گذاشته است.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که آمریکا در مسأله برجام نیز بدعهدی کرده و به دنبال اعمال محدودیت در برنامه های موشکی ایران است، اظهار داشت: گستاخی مقامات آمریکایی به حد اعلای خود رسیده است، هرگونه عقب‌نشینی و سیاست لبخند در مقابل این نگرش خصمانه غرب مورد رضایت مردم و رهبری نظام نیست.

امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی و اخلاقی گفت: تمامی نهادهای فرهنگی به نوبه خود در این زمینه مسؤول هستند، اگر با چنین مسائلی روبه‌رو هستیم؛ ایراد در خود ماست، وگرنه در احکام و مسائل دینی هیچ ایرادی وجود ندارد.

وی با تأکید بر نقش‌آفرینی حوزه های علمیه خواهران و برادران در مقابله با آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: راهکارهای سلبی و ایجابی بایستی از سوی هر یک از دستگاه های مسؤول پیگیری شود، حوزه و روحانیت نیز به نوبه خود رسالت‌هایی دارند که باید به آن آگاه و عامل باشند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده در پایان با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان سرافراز دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: آزادگان در دوران اسارت هیچ‌گاه از مرام، هدف و اعتقاد خود منحرف نشدند و نشان دادند که تحت شدیدترین شرایط پیرو حقیقی ولایت فقیه هستند./935/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات