۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۱۷۰۴۶
امام جمعه هندیجان:

ائمه اطهار بارزترین شهدای فرهنگ اصیل اسلام هستند

امام جمعه هندیجان گفت: فعالیت های ائمه اطهار(ع) در راستای نشر فرهنگ دین مبین اسلام بود و به همین دلیل این امامان معصوم، قطعا شهدای فرهنگ بودند.
حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان

حجت الاسلام احمد ساری اصل، امام جمعه هندیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به مقوله فرهنگ در جامعه، اظهار داشت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و به همین جهت مقوله فرهنگ یکی از مهمترین موضوعات جامعه امروزی ماست که باید مسؤولان مربوطه و دلسوزان انقلاب به این مقوله حیاتی اهمیت ویژه ای دهند.

امام جمعه هندیجان در ادامه بیان داشت: فرهنگ اصلی و اصیل جامعه باید مبتنی بر آن فرهنگ و مکتبی باشد که دین مبین اسلام برا ما ترسیم کرده است و باید دقت کنیم که امام حسین(ع) شهید فرهنگ بود فرهنگی که خواستار احیای امربه معروف ونهی از منکر و همچنین احیای دین مبین اسلام بود و ائمه اطهار بارزترین شهدای این راه یعنی احیای فرهنگ اسلام ناب بودند.

حجت الاسلام ساری اصل با انتقاد از برخی دولت ها درباره عملکرد ضعیفشان در مقوله فرهنگ، ابراز داشت: انقلاب ما بر اساس فرهنگ ناب اسلام بنا نهاده شد اما متاسفانه برخی از دولت ها نتوانستند به طور کمال وتمام این مقوله فرهنگ اسلامی را ترویج و یا نشر دهند.

وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت در نشر فرهنگ مبین اسلام و به ویژه امور قرآنی جامعه ضعیف عمل کرده و حتی اموزش و پرورش در نشر فرهنگ اصیل قرآنی هم در مدارس ضعیف عمل کرده است که دغدغه دلسوزان انقلاب را در پی دارد.

امام جمعه هندیجان با اشاره به بودجه موسسات قرآنی و فرهنگی، بیان داشت: متاسفانه مظلوم ترین بودجه ها در کشور، بودجه های موسسات فرهنگی، مراسمات اهل بیت و همچنین موسسات امور قرآنی جامعه است

و باید دولت مردان و مجلس توجه ویژه ای به اختصاص بودجه کافی به این مقوله مهم، یعنی فرهنگ کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هندیجان در پایان خاطرنشان کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت انتظار داریم که به طور جدی به مقوله فرهنگ که دغدغه رهبر معظم انقلاب و دلسوزان انقلاب است، اهمیت و هزینه کنند./۹۴۵۳/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات