۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۱۶۱۹۶
امام جمعه پارسیان:

عده ای مردم را از تحریم و فشار آمریکا می ترسانند

امام جمعه پارسیان با اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و تحریم های جدید علیه کشور ایران اسلامی، گفت: هرچند تحریم عاملی برای بی ثباتی ایران نیست، اما متأسفانه عده ای مردم را از تحریم و فشار آمریکا می ترسانند.
امام جمعه پارسیان 

حجت الاسلام هادی میرزایی امام جمعه پارسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه کشور ایران گفت: با گذشت دو سال از مسأله برجام، خیلی از منتقدان دلسوز مطالب کارشناسی پیرامون آن را مطرح و خواستار تعهد قبل از اجرای برجام شده بودند، اما متأسفانه منتقدین در قضیه برجام به جهنم واگذار شدند.

وی در ادامه افزود: دولت منحوس آمریکا به خیال خام خود فکر می کند که شرایط داخلی ایران فرصتی برای اعمال فشار بیشتر به مردم و هجمه به نهادهای انقلابی و به چالش کشیدن مردم و مسؤولان را فراهم کرده است، به همین دلیل با جدیت و بهره گیری از همه ظرفیت ها و ابزار داخلی و منطقه ای و بین المللی دنبال می کند اما غافل از آن است که توطئه ها و تهدیدات و تحریم های آمریکا همواره سبب انسجام و اتحاد بیشتر مردم شریف ایران و مسؤولان نظام شده است.

امام جمعه پارسیان با تاکید بر تقویت انسجام ملی و پرهیز مردم و مسؤولان از هر گونه حاشیه سازی و فراهم ساختن ابزار شادی دشمن، تصریح کرد: آحاد مختلف مردم و مسؤولان باید اجماع قاطع داخلی را حول محور ولایت فقیه در جهت تأمین مصالح نظام در مقابله با توطئه های شیطان بزرگ آمریکا به نمایش بگذارند و این بار نیز شدید تر از قبل دشمن را در رسیدن به اهداف شومش ناکام و پوزه اش را به خاک بمالند.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به رأی حداکثری نمایندگان کنگره آمریکا به تحریم های جدید علیه ایران و همچنین گستردگی بیشتر این تحریم ها تاکید کرد: تحریم های آمریکا در سال های گذشته به هر بهانه ای صورت گرفته ولی شرایط تحریم های جدید مثل سابق نیست.

وی از اقدام نامتعارف جمهوری اسلامی در روز اجرای برجام انتقاد کرد و و با ابراز تاسف از نقض برجام و از سرگیری تحریم ها توسط دولت عهدشکن آمریکا گفت: هیچ گونه شکایت و فشاری بر علیه آمریکا صورت نگرفت و فشارهای مجازی و توئیتری مسؤولان و دیپلماسی خارجی جوابگو نیست.

امام جمعه پارسیان همچنین با انتقاد از عملکرد دولت در قبال تحریم های گذشته و جدید آمریکا علیه ایران، بر شکستن سکوت دولت و دستگاه دیپلماسی در برابر تحریم ها تاکید کرد و افزود: سکوت دولت در برابر تحریم ها نشانه ضعفی است که نشأت گرفته از اعتماد برخی به دولت آمریکا است.

حجت الاسلام میرزایی، عدم تاثیرگذاری برجام در کاهش و رفع تحریم ها و مشکلات یکی از پیامدهای تحریم های جدید خواند و گفت: بدعهدی امریکا در اجرای تعهدات خود و نقض برجام بدون هیچ واکنشی از سمت دولتمردان جمهوری اسلامی از دیگر پیامدهای تحریم های جدید است.

وی ادامه داد: وظیفه مهم دولت و هیئت نظارت بر برجام این است که اجازه ندهند دولت منحوس امریکا، ملت ایران را علیرغم سوابق درخشان در عرصه های مختلف، تحقیر کند.

امام جمعه پارسیان به مقاومت مردم ایران در مقابل تحریم های ظالمانه اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه ملت ایران از تحریم هراسی ندارد اما متأسفانه عده ای مردم را از تحریم و فشار آمریکا می ترسانند.

حجت الاسلام میرزایی در پایان با اشاره به راهکارهای موثر در برابر تهدیدات و تحریم های جدید امریکا، اطاعت بی قید و شرط از رهبری و تلاش در راستای تحق اهداف اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار دانست و ابراز داشت: تحریم عاملی برای بی ثباتی ایران نیست و دولت عهدشکن آمریکا باید به خوبی این مهم را درک کند./851/ت302/ب1

ارسال نظرات