۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۵۱۳۲۶۲

مراسم پایانی دوره تابستانی حوزه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد

مراسم اختتامیه دوره علمی و آموزشی تابستانی حوزه علمیه فیضیه مازندران در بابل همراه با تقدیر از نفرات برتر این دوره برگزار شد.
دوره تابستانی مدرسه فیضیه مازندران دوره تابستانی مدرسه فیضیه مازندران دوره تابستانی مدرسه فیضیه مازندران دوره تابستانی مدرسه فیضیه مازندران دوره تابستانی مدرسه فیضیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدرضا فاضل، تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در مراسم اختتامیه جشنواره علمی و آموزشی تابستانی این مدرسه با تقدیر از دست اندرکاران این مراسم، گفت: هشتمین دوره علمی و آموزشی تابستانی مدرسه علمیه مدرسه فیضیه مازندران با حضور 400 طلبه از سراسر کشور برگزار شد که 19 استاد کار تدریس را برعهده داشتند.

وی با تقدیر از تلاش های اساتید این مدرسه برای تدریس در این دوره، افزود: مجموعه کارکنان اداری، آموزشی و خدماتی تمام اهتمام خود را برای ارتقای برنامه های و کیفی بخشی به آن ها انجام دادند و خوشبختانه میزان ارزیابی های صورت گرفته از سطح این دوره بسیار بالا بوده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور طلاب از 84 شهر کشور در این برنامه، اظهار داشت: این دوره از طرح در کنار مسائل صرف علمی و کلاسی به برنامه هایی جنبی نیز توجه شده است که از جمله آن برگزاری مسابقات ورزشی بین طلاب بود که موجب فضایی مفرح و توام با نشاط شد.

وی ادامه داد: در این دوره طلاب از پایه علمی دوم تا دهم حوزه علمیه شرکت داشتند که عمده مباحث علمی در دو بخش ارتقایی و تکمیل نواقص بود.

حجت الاسلام فاضل با تاکید بر بهره گیری از فرصت دوران طلایی طلبگی، گفت: انسانی که در مسیر کسب معارف دینی به عنوان سرباز حضرت ولی عصر(عج) پا می گذارد، همیشه طلبه است و باید همواره تشنه برای ارتقای دانش و آگاهی های علوم اسلامی باشد.

وی تاکید کرد: در کنار تحصیل یک طلبه باید به امور پژوهشی برای رفع نیازهای روز جامعه و ارائه راه حل نیز اقدام کند و بر این اساس در دوره تابستانی امسال در این مدرسه کارگاه روش تحقیق و پایان نامه نویسی نیز با توجه به قابلیت های برجسته این مدرسه در این زمینه برای طلاب ارائه شده است.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی، گفت: مرحوم آیت الله فاضل تلاش ها و زحمات زیادی را برای تاسیس و شکوفایی این پایگاه علمی برای تربیت طلاب و مبلغان دینی کشید و این دوره علمی با نام آن مرحوم نامگذاری شده است.

وی با تاکید بر اهمیت یادگیری دروس پایه ای در سطح حوزه، خاطرنشان کرد: در طول حدود 54 روز برگزاری این دوره دروسی مانند فقه و اصول، ادبیات عرب، فلسفه و کلام مورد تدریس اساتید برجسته حوزه علمیه قرار گرفت.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از طلاب برجسته در زمینه های آموزشی، پژوهشی،تهذیبی و ورزشی در کنار اعطای گواهینامه به شرکت کنندگان، تقدیر شد./۱۳۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات