۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۱۲۶۹۶
در سالگرد شهادت امام صادق:

هرمزگانی ها در شهادت رییس مذهب تشیع به سوگ نشستند

در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)، اجتماع بزرگ صادقیون در هرمزگان برگزار شد و علما و مداحان اهل بیت(ع) در قالب سخنرانی و مداحی فضایل اخلاقی و معنوی، خدمات و نحوه شهادت آن حضرت را برای عزاداران تشریح کردند.
صادقیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، امروز مراسم عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) در سراسر استان هرمزگان با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار با شکوه خاصی در حسینه‌ها و مساجد این استان به ویژه در امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد و مردم ولایت‌مدار شهرها و روستاهای استان هرمزگان در قالب دسته‌ های عزاداری و سینه‌ زنی در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری به سوگ نشسته‌ و اشک ماتم ریختند.

در سالروز شهادت رییس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) عاشقان اهل بیت در بندرعباس با نوحه سرایی و عزاداری در مسیر بوستان شهید دباغیان تا حرم مطهر امامزاده سید مظفر (ع) ارادت خود را در فراق آن حضرت ابراز کردند .

امام صادق حوزه علميه اسلامي را در سطح عميق و وسيع تشكيل داد

به همین مناسبت پیش از ظهر امروز مراسم سوگواری با عنوان اجتماع عظیم صادقیون در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) با حضور حجت الاسلام لبخندان، دبیر کنکره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شد که در این مراسم پس از مداحی در سوگ شهادت امام ششم شیعیان(ع) حجت الاسلام لبخندان در وصف این امام همام سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع)، حوزه علميه اسلامي را در سطح عميق و وسيع تشكيل داد و علوم اسلامي را نیز تدريس مي کرد افزود: چهار هزار نفر در اين حوزه، به فراگيري علوم آل محمد(ص) مي پرداختند و امام صادق(ع) با این اقدام اسلام اصيل را از زير حجاب تيره و تار اسلام بني اميه و بني عباس آشكار کرد.

دبیر کنکره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: در ميان امامان معصوم(ع)، براي هيچ كدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرايط مساعدي پيش نيامد تا بتوانند در سطح وسيع به انقلاب فرهنگي بپردازند و با تشريح فرهنگ غني اسلام، برای گسترش اين دين آسماني تلاش کنند.

حجت الاسلام لبخندان با بیان اینکه امام جعفرصادق(ع)‌ از فرصت به دست آمده به طور کامل استفاده كرد تصریح کرد: آن امام همام، اسلام و فقهِ آن را از ديدگاه ائمه اطهار(ع) معرفي کرد و با تربيت شاگردان بسيار و برجسته، حيات تازه اي به اسلام و مسلمين بخشيد و فرهنگ ناب تشيع نشأت گرفته از متن اسلام محمدي و علوي را به جهانيان عرصه كرد.

گفتنی است، همچنین مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) صبح امروز و شب گذشته با حضور مردم متدین و ولایت‌مدار شهرها و روستاهای استان هرمزگان در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه برگزار شد.

حضرت امام جعفر صادق(ع) پيشواي ششم مسلمانان، در روز ۲۵ شوال به دست خليفه ي عباسي، منصور دوانيقي مسموم و در مدينه به شهادت رسيد. امام صادق(ع) به شيخ الائمه نيز معروف است؛ زيرا عمر ايشان از تمامي ائمه اطهار(ع) طولاني تر است، حضرت را در قبرستان بقيع در كنار پدر، جدّ و امام حسن مجتبي(ع) دفن كردند.

آن امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشت و مدت سي و چهار سال از امامت حضرتش مي گذشت./۸۵۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات