۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۱۱۵۹۲
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد:

برخی همواره درپی بزرگ نمایی ضعف های نظام هستند

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد با بیان اینکه متأسفانه برخی همواره در پی کمبودها هستند، گفت: به همه نعمت‌های جامعه توجه داشته و قدردان‌ آنها باشیم، جوانان حزب‌اللهی، بانوان با حجاب، حضور گسترده مردمی در راهپیمایی‌ها و تظاهرات از جمله این نعمات هستند.
مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسن رجایی‌خراسانی مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد، ظهر امروز 24 تیرماه در حرم مطهر رضوی با اشاره حدیثی امام صادق(ع) پایه‌های ایمان را در چهار چیز عنوان کرد و افزود: أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ: نخستین پایه و ریشه ایمان خداشناسی است یعنی تمام عبادات انسان بر اساس عرفان و معرفت پروردگار متعال است، برای رسیدن به این معرفت ذهن خود را به به ذات خود پروردگار مشغول نسازید از طریق مخلوق به عظمت خدای متعال پی‌ببرید.

وی با بیان اینکه انسان وقتی خدا راشناخت عبادت لذت‌بخش می شود، تصریح کرد: کوه، دریا، آسمان، ابرها، حشرات، میوه‌های مختلف و گیاهان از جمله مخلوقات الهی به شمار می‌رود که با تأمل در ظرافت و زیبایی خلق آنها می‌توان به خداشناسی رسید.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ با اشاره به «وَ الثَّانِي أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِكَ» بر قدردانی نعمات تأکید و بیان کرد: انسان عجوبه عالم هستی است که هیچ موجودی به پای او نمی رسد و خداوند تمام نعمات را به خاطر وجود او در عالم خلق کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی‌خراسانی با اشاره به بحران آب و برق بر صرفه جویی تأ‌کید کرد و گفت: اگر نبود هر نعمتی را تصور کنیم آنگاه قدردانش می‌شویم.

تکلیف؛ تاج افتخار انسان

وی با بیان اینکه متأسفانه عده‌ای قدردان نعمات نیستند و همواره در پی کمبودها هستند، خاطرنشان کرد: جمهوری‌اسلامی، جوانان حزب‌اللهی و بانوان با حجاب همچنین حضور گسترده مردمی در راهپیمایی‌ها، تظاهرات‌ها و مناسبت‌های مذهبی از جمله نعمات قابل شکرگزاری هستند، بنابراین اگر مواردی از بی‌حجاب و هرزه می‌بینید به کل جامعه تعمیم ندهید.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد با اشاره به «وَ الثَّالِثُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ» سومین پایه ایمان را شناخت خواسته خداوند از انسان عنوان کرد و افزود: اولین چیزی که شخص عاقل و مکلف باید بداند تکلیفش است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی‌خراسانی متذکر شد: خوردن و خوابیدن هدف خلقت آدمی نیست، خداوند به انسان شرافت بخشید و ما را اشرف مخلوقات و خلیفه خود قرار داد بنابراین باید انجام وظیفه کنیم تکلیف تاج افتخاری است که خدای متعال بر سر انسان نهاده است، اگر ما انسان نبودیم ما را مکلف نمی کرد همچون حیوانات که تکلیفی ندارند.

استقامت در برابر دشمن؛ مصداقی از پایداری دین

وی با اشاره به «وَ الرَّابِعُ أَنْ تَعْرِفَ مَا يُخْرِجُكَ مِنْ دِينِكَ» در این روایت امام صادق(ع) اظهار کرد: ایمان سد اسکندر نیست که شکسته نشود بنابراین انسان باید عواملی که او را از دین خارج می کند بشناسد زیرا ممکن است با یک چشم‌چرانی، شکم‌چرانی یا شهادت به ناحق ایمانش را از دست دهد.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد تصریح کرد: ایمان بسیار اهمیت دارد و گفته شده کسی که ایمانش را حفظ کند از کعبه حرمتش بیستر است بنابراین مقاوم‌بودن، استقامت کردن و پایدار نگه‌داشتن ایمان حائز اهمیت است در همین راستا است که رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند برنامه ما مقاوم بودن در مقابل دشمن در تمام زمینه ها؛ اقتصاد، نظامی، ملی و مذهبی است./202/934/ب1

ارسال نظرات