۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۸
کد خبر: ۵۰۹۲۲۶
پژوهشگر حوزوی:

ریشه آسیب های اجتماعی تربیت کاریکاتوری است

نویسنده و پژوهشگر عرصه تربیت با اشاره به اینکه تربیت یک علم است و باید این دانش را فراگرفت و وارد این عرصه بسیار مهم شد، گفت: ریشه آسیب های اجتماعی، تربیت کاریکاتوری والدین و نهادهای تربیتی است.
تربیت دینی کودک

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی محمد رفیعی، مؤلف کتاب های عرصه تربیت کودک و نوجوان شامگاه سه شنبه در شبستان نجمه خاتون(س) گفت: تربیت دینی کودک امر دشواری است و کسی که می خواهد این رسالت مهم را برعهده بگیرد باید به اصول تربیت دینی آگاه باشد.

وی افزود: کودک بر فطرت پاک متولد شده است و این محیط و والدین هستند که با تربیت خود زمینه انحراف کودک را فراهم می کنند و شهید مطهری نیز بر این موضوع تأکید دارند و می فرمایند که عامل فساد اخلاقی، فساد مالی، و انواع جرایم مشکلات مالی و فقر نیست بلکه والدین و محیط های تربیتی با تربیت بد و ناقص موجب بروز چنین مشکلاتی می شوند.

مشاور تربیتی خانواده با بیان اینکه تربیت یک علم است و کسی که می خواهد در این مقوله وارد شود باید دانش دینی را کسب کند، گفت: منظور از تربیت دینی، تربیتی است که بتوان یک انسان پایبند به ارزش های انسانی را به جامعه تحویل دهد.

رفیعی با اشاره به عملکرد والدین در عرصه تربیت، اظهار کرد: تربیت والدین کاریکاتوری است یعنی تربیتی همه جانبه و در همه ابعاد ندارند.

نویسنده و پژوهشگر عرصه تربیتی با بیان اینکه ما برای اینکه از وسیله ای مانند ماشین لباسشویی استفاده کنیم در ابتدا دستور العمل و دفترچه راهنمای آنر ا مطالعه می کنیم، افزود: بچه نیز حساس ترین موجود عالم است بنابراین کسی که می خواهد در عرصه تربیت کودک وارد شده و بچه دار شود در ابتدا باید با توجه به آیات قرآن کریم و روایات ماهیت بچه را بشناسد و از وظایف خود نسبت به کودک مطلع شود.

رفیعی ادامه داد: قرآن کریم اولین و آسان ترین حقی را که برای کودک قرار داده است حق نامگذاری است و این کودک در قیامت به واسطه نام خود اعتبار و آبرو می یابد و این در حالی است که متأسفانه والدین امروزی بدون توجه به این مقوله در حالی که نسبت به رهنمود دین آگاه هستند نام های غربی، نام های غیر متعارف و بی معنی برای کودک انتخاب می کنند و معیارشان برای نامگذاری چشم و هم چشی و یا زیبایی ظاهری اسم است.

وی افزود: باید دقت کرد که تربیت کودک حتی قبل از انعقاد نطفه آغاز می شود و اهل بیت(ع) این موضوع را در سیره خود رعایت کرده و در کنار رعایت این موضوع، برای فرزندان خود نام نیکو انتخاب کرده و فرزندان اهل بیت(ع) به شایستگی نامی که برای آنها انتخاب شده بود، در جامعه ظاهر شده و رفتار می کردند.

نویسنده و پژوهشگر عرصه تربیت یادآور شد: اگر می خواهیم فرزندان شایسته و صالحی تربیت کنیم باید در ابتدا دانش تربیت دینی خود را افزایش داده و در آن زمان اقدام به ورود به عرصه تربیت کرده و فرزند دار شویم./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات